|
|
Ερημίτης και θαυματουργός, επίσης ονομαζόμενος Vulfiafius. Πήρε την άδεια της γυναίκας του για να γίνει ιερέας και στην συνέχεια ερημίτης. Κοιμήθηκε το 643 μ.Χ.
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
|
|
Συγγενής του απόστολου Παύλου.
|
Από το Ζήν (όνομα του Θεού Ζευς), και σημαίνει "εκείνη που προέρχεται από το Θεό" |
|
|
|
| | Οι άγιοι Θεόδοτος, Σεβαστιανή και Ζηναϊς | |
|
|
|
Καταγόταν από την Ερμούπολη της Αιγύπτου. Συνελήφθη επειδή ομολογούσε τον Χριστό και φυλακίστηκε μέσα σε μια βρωμερή φυλακή. Μετά βασανίστηκε άγρια και τελικά αποκεφαλίστηκε.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'λύκος' και σημαίνει το λυκόπουλο. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'λύκος' και σημαίνει το λυκόπουλο. |
|
|
|
Η Όσια Ποταμία η Θαυματουργή μαρτύρησε δια σπάθης
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'ποτ-όν'=νερό και το επίθημα '-αμια' εννοεί αυτήν που γεννήθηκε από τον ποταμό. |
|
|
|
Έζησε και μαρτύρησε στα τέλη του 3ου μ.Χ. αιώνα στην Αλεξάνδρεια κατά τους χρόνους του βασιλέως Mαξιμιανού.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'ποταμός' και 'αινώ'=υμνώ, δοξολογώ και σημαίνει αυτήν που δόξασε τον ποταμό |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'ποταμός' και 'αινώ'=υμνώ, δοξολογώ και σημαίνει αυτόν που δόξασε τον ποταμό |
|
-
|
|
Ευσεβεία η κληθείσα Ξένη. Έζησε τον 5ο μ.Χ. αιώνα. Ονομαζόταν στην αρχή Ευσεβεία και καταγόταν από τη Ρώμη.
Αρνούμενη τη πίεση των γονιών της να νυμφευθεί άνδρα της επιλογής τους, έφυγε κρυφά στην Αλεξάνδρεια όπου μετονομάσθηκε σε Ξένη για να χαθούν τα ίχνη της. Πήγε στο νησί της Κω και στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στη Μύλασσα της Καρίας. Εκεί, μαζί με δύο υπηρέτριές (θεραπαινίδες) της που της είχαν μείνει πιστές, έκτισε ναό στο όνομα του αγίου πρωτομάρτυρα Στεφάνου και ησυχαστικά κελιά.
Πολύ γρήγορα η φήμη της και η ενάρετη και ασκητική ζωή που διήγε έφεραν κοντά της νέες κοπέλες που ποθούσαν το βίο της άσκησης και της προσευχής, ενώ το μοναστήρι έγινε περίφημο πνευματικό κέντρο, όπου καθημερινά συνέρεαν πολλές πονεμένες γυναίκες για να πάρουν τις συμβουλές και να ζητήσουν τις προσευχές της αγίας.
Η αγιοσύνη της αναγνωρίσθηκε και κατά τη διάρκεια του ενταφιασμού του σεπτού της σκηνώματος, όταν εμφανίσθηκε στον ουρανό σταυρός σχηματισμένος από αστέρια.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'ευ' και 'σέβας' Αυτή που σέβεται τον εαυτό της, τους ανθρώπους, τη ζωή και τη φύση γενικότερα. Χρησιμοποιείται συνήθως και για φιλόθρησκους. |
|
|
|
Οι Αγίες Αισία (ή Εσία ή Ευσέβεια) και Σωσάννα φαίνεται ότι ήταν μαθήτριες του Παγκρατίου, επισκόπου Ταυρομενίου.
|
Από το Εβραϊκό 'Σιοσιάννα' που αποτελεί δάνειο από την Αιγυπτιακή γλώσσα και σημαίνει 'κρίνος' |
|
|
|
|
Από το επίθετο βασίλειος,-α, -ον και σημαίνει "αυτός που ανήκει στο βασιλιά". |
|
|
|
Οι Άγιοι Ταράσιος και Ιωάννης μαρτύρησαν δια ξίφους.
|
Εξελληνισμένο Εβραϊκό όνομα από το (יה) ΄για’, ένα από τα Εβραϊκά ονόματα του Θεού και το (חנן), ‘χανάν = δώρο και σημαίνει δώρο του Θεού. Το αντίστοιχο του στα Ελληνικά είναι το Θεόδωρος. |
|
|
|
Οι Άγιοι Ταράσιος και Ιωάννης μαρτύρησαν δια σπάθης.
|
Αυτός που κατάγεται από την πόλη Τάραντα. |
|
|
|
Η Οσία Σεβαστιανή απεβίωσε ειρηνικά. Δεν έχουμε άλλες λεπτομέρειες για τον βίο της.
|
1. Από το επίθετο σεβαστή και σημαίνει "αυτή που αξίζει σεβασμού".
2. Αυτή που είναι από την Σεβάστεια, πόλη του Πόντου στα σύνορα Μικρής Αρμενίας.
3. Με τη Βυζαντινή (Λατινική) κατάληξη -ιανή, σημαίνει αυτήν που ανήκει στον Σεβαστό ή τη Σεβαστή.
4. Ο Ρωμαϊκός τίτλος Αυγούστα εκφραζόταν στα Ελληνικά σαν 'Σεβάσμια' ή Σεβαστή. |
|
|
|
Γεννήθηκε στο Ληξούρι της Κεφαλληνίας, το 1801 μ.Χ., και αγωνίστηκε για την ένωση της Επτανήσου με τη Μητέρα Ελλάδα.
Λόγω της διαδοθείσης φήμης από τα πολλά θαύματα, αποφεύγοντας το φοβερό ύφαλο της πνευματικής ζωής, τον επάρατο εγωισμό, καταφεύγει στη γνωστή μέθοδο μεγάλων Ασκητών να προσποιείται τον τρελό, και έτσι συγκαταριθμείται στη χορεία των Δια Χριστόν σαλών Αγίων.
Για πέντε έτη ταλαιπωρείται κλινήρης. Και ασθενής συνεχίζει να ευλογεί, να ειρηνεύει, να καθοδηγεί, να συμβουλεύει τους Χριστιανούς, οι οποίοι νυχθημερόν τον επισκέπτονται. Κοιμήθηκε το 1888 μ.Χ..
|
Εξελληνισμένος τύπος του Κοπτικού (Αιγυπτιακού) ονόματος ‘Pishoy’ που σημαίνει υψηλός, ευγενής. |
|
|
|
Ο Όσιος Παναγής ο Μπασιάς γεννήθηκε στο Ληξούρι της Κεφαλληνίας, το 1801 μ.Χ., και ήταν γιός ευσεβών και επιφανών γονέων, του Μιχαήλ Τυπάλδου – Μπασιά και της Ρεγγίνας Δελλαπόρτα. Έμαθε Ιταλικά, Γαλλικά, Λατινικά και καταρτίσθηκε στη φιλοσοφία και τη θεολογία. Μικρός ακόμα χειροθετείται αναγνώστης και στην αρχή της σταδιοδρομίας του διορίζεται γραμματοδιδάσκαλος και εξασκεί το λειτούργημα του διδασκάλου, αλλά εμπνεόμενος από τα ριζοσπαστικά κηρύγματα του Κοσμά Φλαμιάτου και Ευσεβίου Πανά, εκκλησιαστικών αναστημάτων της εποχής, οι οποίοι υπεράσπιζαν ότι οι Άγγλοι (κυρίαρχοι της Επτανήσου) προστάτες, ουσιαστικά τύραννοι, επιβουλεύονται το ορθόδοξο φρόνημα των κατοίκων, αφήνει το δημόσιο σχολείο και παραδίδει μαθήματα κατ’ οίκον συνεχίζοντας την αποστολή του.
|
Από το Παναγία και σημαίνει "ο αφιερωμένος στην Παναγία".
Ετυμολογικά από τις αρχαίες Ελληνικές λέξει 'παν' και άγιος (από το άγω+ηγούμαι).
Το αρχαίο Ελληνικό ρήμα ‘ἄγω’ φαίνεται ότι είχε τη σημασία του ηγέομαι - ηγούμαι. Εξ αυτού δε μάλλον προέρχονται στρατιωτικές όροι όπως λοχαγός, στρατηγός, άγημα. Και ίσως αυτός να ήταν και ο στόχος των χριστιανικών ιερατείων να δώσουν δηλαδή την εντύπωση ότι οι άγιοι έπαιζαν ρόλο ηγετικό και θα έπρεπε οι πιστοί να τους υπακούουν. Οπότε ‘Πανάγιος’ σήμαινε ηγέτη των ηγετών. |
|
|
|
|
|