|
Τραγουδιστής:
Συνθέτης: Αμελοποίητα
Στιχουργός: Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ
Χρονολογία:
Σίγουρα, ευσεβέστατη η Αυγούστα Θεοδώρα.
Το βλέπεις στην Ραβέννα, το ακούς και τώρα, στο Σινά.
Άλλο όμως ο Προκόπιος γράφει, κι άλλο κρυφά μηνά.
Λέει πως γύριζε από τσίρκο σε τσίρκο όλη τη χώρα,
γυμνή και ασελγής, μ’ ένα λεπτότατον σχοινίον
(εμείς θα λέγαμε ένα στρίνγκ) που έκρυβε μόλις το αιδοίον.
Κόρη κάποιου ακάκιου, ενός φτωχού αρκουδιάρη,
ήταν αυτή που διάλεξε ο βασιλιάς να πάρει.
Έκτοτε υποπόδιο κι άβουλο όργανό της,
ο Ιουστινιανός, της Οικουμένης ο δεσπότης.
Έτσι από τα ονομαστά της Αντιόχειας πορνεία,
βρέθηκε η Θεοδώρα να κρατά του κράτους τα ηνία.
Με γνώμη της ρυθμίζονταν όλα της εκκλησίας,
μονοφυσιτικά, αιρετικά, άκρως διεστραμμένα.
Θέματα της αυλής, προβλήματα της εξουσίας,
λάθρα ή φανερά, έβρισκαν λύση ένα-ένα,
σύμφωνα πάντα με το περιβάλλον το δικό της.
Το πλήρωσαν αυτό ακριβά, στρατός, κλήρος, λαός.
Πρώτος ο Βελισσάριος, ο ένδοξος στρατιώτης
λένε πως τελείωσε τον βίο του ζητιάνος και τυφλός,
αυτός που έδωσε στην Πόλη όλη την Ιταλία,
και που έφτασε η φήμη του πέρα, ως την Αγγλία.
Έκαναν έπος, μυθιστόρημα, τ’ ανδραγαθήματά του
όμως για τα παθήματα και για τη συμφορά του
βρήκαν ως μόνη αφορμή (ούτε μιλιά γι’ άλλη αιτία)
τον φθόνο των πολλών και τη συκοφαντία.
Γιατί αλήθεια, ο ποιητής ονόματα να δώσει;
Προς τι, χωρίς τεκμήρια και άλλη μαρτυρία,
βασιλική τιμή, άδικα ίσως, ν’ αμαυρώσει,
όταν για Βελισσάριο, τυφλό, φτωχό, στη φυλακή,
κάνει μονάχα μνεία απλή φυλλάδα λαϊκή
και τα καθέκαστα σιωπά η επίσημη ιστορία;
Και τώρα ας μη ρωτάμε τα γνωστά: Ποιος δηλαδή και τι,
κάνουν, πάντα σχεδόν, την ιστορία να κρύβει το γιατί.
|