|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Μάλλον από τα αρχαία Ελληνικά ‘α’-στερητικό και ‘πίων’=παχύς και σημαίνει τον άπαχο. |
|
|
|
Κύπριος Άγιος μάρτυς. Αναφέρεται στο χειρόγραφον Βέρνηςτου Ρωμαϊκού Μαρτυρολογίου κατὰ τὴν 20ήν Φεβρουαρίου. Γίνεται επίσης αναφορά από τον χρονογράφο Κυπριανό.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'δις' και 'δυάζω'=ζευγαρώνω, διπλασιάζω |
|
|
|
Οι Άγιοι Δίδυμος, Νεμέσιος και Ποτάμιος είναι τοπικοί Άγιοι της Κύπρου, που η μνήμη τους αναγράφεται στο Ρωμαϊκό Μαρτυρολόγιο. Απαριθμούνται από τον Κυπριανό, μεταξύ των μαρτύρων της Κυπριακής Εκκλησίας και από τον Delehaye μεταξύ της Αλεξανδρινής Εκκλησίας.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'νέμω'=διανέμω, μοιράζω και εννοεί αυτόν που απονέμει δικαιοσύνη.
Από το όνομα της Αρχαίας θεάς 'Νέμεσις' που μαζί με άλλες θεότητες αποκαθιστούσαν την τάξη τιμωρώντας αυτούς που αδικούσαν. Τελικά έφτασε να σημαίνει και την εκδίκηση. |
|
|
|
Για χριστιανική εορτή πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'δις' και 'δυάζω'=ζευγαρώνω, διπλασιάζω |
|
|
|
Για χριστιανική εορτή πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'νέμω'=διανέμω, μοιράζω και εννοεί αυτήν που απονέμει δικαιοσύνη.
Από το όνομα της αρχαίας θεάς 'Νέμεσις' που μαζί με άλλες θεότητες αποκαθιστούσαν την τάξη τιμωρώντας αυτούς που αδικούσαν. Τελικά έφτασε να σημαίνει και την εκδίκηση. |
|
|
|
Η Οσία Mildred (Μιλδρέδη) ήταν θυγατέρα του βασιλέως Μέρεγουολ και της Ερμενμπούργκας, πριγκίπισσας του Κεντ. Ακολούθησε την οδό της μοναχικής πολιτείας και εκάρη μοναχή στη μονή του Μίνστερ, όπου διετέλεσε και ηγουμένη, εγκατασταθείσα υπό του Θεοδώρου, Αρχιεπισκόπου Καντουαρίας, του εκ Ταρσού της Κιλικίας. Η Οσία διακρίθηκε για την πραότητα του χαρακτήρα της και τη φιλανθρωπική της δράση.
Κοιμήθηκε με ειρήνη το έτος 700 μ.Χ.
|
Αγγλο-Σαξωνικό όνομα που σημαίνει απαλή δύναμη και προέρχεται από τα παλαιά στοιχεία 'milde'=απαλή, ήπια και 'þryð-=δύναμη. |
|
20 Φεβρουαρίου > ©ΤΕΗ - Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία – Πέμπτη ημέρα του μήνα Ανθεστηριώνα εορτή προς τιμή του Άρατου.
|
|
|
Ηγεμόνας της ΑχαΪκής Συμπολιτείας. Έγραψε «Τα φαινόμενα» το 270 π.Χ., βιβλίο αστρονομίας που αφού αποδόθηκε στα Λατινικά, γνώρισε μεγάλη αποδοχή και στους Ρωμαϊκούς και Βυζαντινούς χρόνους.
|
|
|
O Άγιος Αγάθων καταγόταν από το Παλέρμο της Σικελίας και από μικρή ηλικία ποτίστηκε με τα νάματα της ευσέβειας. Υπήρξε ο 79ος πάπας της Ρώμης.
Πάπας έγινε το 678 μ.Χ. και λέγεται ότι ήταν ήδη πάνω από 100 χρονών. Έλαβε ενεργό μέρος στην ΣΤ' Οικουμενική Σύνοδο αποστέλλοντας τρεις αντιπροσώπους, τους πρεσβύτερους Θεόδωρο και Σέργιο, και τον διάκονο Ιωάννη. Η Σύνοδος αυτή, συνήλθε το έτος 680 μ.Χ. στη Κωνσταντινούπολη για να καταδικάσει την αίρεση των Μονοφυσιτών. Οι δε αποφάσεις της, στηρίχθηκαν και στη θερμότητα που αντιμετώπισε το θέμα, ο πάπας Αγάθων, ο οποίος αναθεμάτισε όλους όσους στο παρελθόν είχαν δείξει μονοφυσιτικό φρόνημα, μεταξύ αυτών και τον προκάτοχό του πάπα Ονούφριο τον Α' (625 - 638 μ.Χ.). Έτσι στον Αγάθωνα χρωστά η Ορθόδοξη εκκλησία ένα γερό επιχείρημα κατά της αξίωσης περί αλάθητου των Πάπων.
Εκοιμήθη οσιακά το 682 μ.Χ. πριν φτάσουν τα καλά, γι' αυτόν, νέα της τελικής απόφασης της Οικουμενικής Συνόδου. Το έμβλημα του ήταν ένας μακρύστενος σταυρός.
|
Από το ρήμα αγαθώ = ευεργετώ = ευεργέτης |
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
|
Θυρεός Πατριαρχείου Αλεξάνδρειας |
|
Σύμφωνα με μεταγενέστερες παραδόσεις, ήταν μαθητής του Αποστόλου και Ευαγγελιστή Μάρκου και διάδοχός του ως πρώτος επίσκοπος στην Αλεξάνδρεια. Σύμφωνα με το απόκρυφο βιβλίο των Πράξεων του Μάρκου (Acta Marci), ο Ανιανός ως ειδωλολάτρης ήταν υποδηματοποιός στην Αλεξάνδρεια. Όταν έφτασε στην πόλη ο Άγιος Μάρκος, πήγε σε εκείνον για να του επισκευάσει τα παπούτσια. Ενώ ο Ανιανός τα επισκεύαζε, χτύπησε το χέρι του, το οποίο θεράπευσε θαυματουργικά ο Άγιος Μάρκος, επαλείφοντάς το με πηλό από το σάλιο του. Κατόπιν του ζήτησε να πιστέψει στο Χριστό, τον βάπτισε Χριστιανό και διαδέχτηκε τον άγιο ως δεύτερος επίσκοπος Αλεξανδρείας. Εκτιμάται ότι πέθανε μεταξύ των ετών 82 και 86. Η μνήμη του ως Αγίου τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 20 Φεβρουαρίου και στις 25 Απριλίου (μαζί με τον Ευαγγελιστή Μάρκο).
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'ανία' και σημαίνει αυτόν που προκαλεί ανησυχία και στενοχώρια. Η Λατινική κατάληξη -ανός σημαίνει αυτόν που ανήκει στον Άνιο. |
|
|
|
Μαρτύρησε στα χρόνια του αυτοκράτορα Ηλιογάβαλου (218 - 222 μ.Χ.) με άλλους στρατιώτες χριστιανούς. Καταγγέλθηκαν ότι πίστευαν στο Χριστό και διατάχτηκαν να τον αρνηθούν. Επειδή όμως δεν το έπραξαν, υποβλήθηκαν σε φρικτά βασανιστήρια.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'δις' και 'δυάζω'=ζευγαρώνω, διπλασιάζω |
|
|
|
Οι Άγιοι Δίδυμος, Νεμέσιος και Ποτάμιος είναι τοπικοί Άγιοι της Κύπρου.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'δις' και 'δυάζω'=ζευγαρώνω, διπλασιάζω |
|
|
|
Η μνήμη του Αγίου Ευτρόπιου αναφέρεται μόνο από τον Συναξαριστή Delehaye. Ίσως είναι το ίδιο πρόσωπο μ' αυτό της 3ης Μαρτίου, που γιορτάζει μαζί με τους Αγίους Κλεόνικο και Βασιλίσκο.
|
Από το 'ευ' και το 'τρόπος' αυτός που έχει καλούς τρόπους |
|
|
|
Ένας από τους εβδομήντα Αποστόλους που άλλοι συναξαριστές προυσιάζουν σαν άνδρα και άλλοι σαν γυναίκα (Ιουνία).
|
Από τον μήνα Ιούνιο και σημαίνει το κοπέλι του Ιούνιου. Που γεννήθηκε, ερωτεύτηκε, νυμφεύθηκε, γέννησε ή κάτι άλλο σημαντικό συνέβη στη ζωή του, κάποιο Ιούνιο. |
|
|
|
(1501-1570) Εκάρη μοναχός στη Μονή των Σπηλαίων του Πσκωφ στην οποία εξελέγη ηγούμενος σε ηλικία 28 ετών.
Έκανε σημαντικό έργο τόσο σε καιρό ειρήνης όσο και εν καιρώ πολέμου. Κάποια στιγμή όμως ο Όσιος έπεσε θύμα εσωτερικών ταραχών που ξέσπασαν στη χώρα και αποκεφαλίσθηκε από τον τσάρο Ιβάν τον Τρομερό το έτος 1570 μ.Χ.. Σύντομα ο τσάρος αναγνώρισε το λάθος του και αφού μετανόησε μετέφερε ο ίδιος το ιερό λείψανο του Οσίου Κορνηλίου στη μονή. Ο δρόμος τον οποίο διάνυσε ο τσάρος φέροντας στα χέρια του το ματωμένο λείψανο του Οσίου ονομάσθηκε «οδός του αίματος».
|
Από το λατινικό όνομα Cornelius που προέρχεται από τη λέξη cornu (κέρας). O κεράτινoς και μεταφορικά ο στερεός, ο σκληρός. |
|
20 Φεβρουαρίου > Άγιος Μακάριος ο Οσιομάρτυρας και οι συν αυτώ αναιρεθέντες
|
|
|
Ο Άγιος Μακάριος ήταν ηγούμενος στη μονή Βάλαμο και ανηρέθη μαζί με 34 δόκιμους μοναχούς της μονής από τους Λατίνους το έτος 1578 μ.Χ.
Θύματα ενδοχριστιανάκης διαμάχης.
|
Από το αρχαίο Ελληνικό επίθετο ‘μάκαρ’=ευτυχισμένος. Ή αυτός που προέρχεται από την Μακαρόνησο (νησί των Μακάρων - αρχαία ονομασία της Κρήτης). |
|
|
|
Οι Άγιοι Δίδυμος, Νεμέσιος και Ποτάμιος είναι τοπικοί Άγιοι της Κύπρου, που η μνήμη τους αναγράφεται στο Ρωμαϊκό Μαρτυρολόγιο. Απαριθμούνται από τον Κυπριανό, μεταξύ των μαρτύρων της Κυπριακής Εκκλησίας και από τον Delehaye μεταξύ της Αλεξανδρινής Εκκλησίας.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'ποτ-όν'=νερό και το επίθημα '-αμος' εννοεί αυτόν που γεννήθηκε από τον ποταμό. |
|
20 Φεβρουαρίου > Άγιος Σαδώκ ο Ιερομάρτυρας και οι μαζί μ' αυτόν εκατόν εικοσιοκτώ μάρτυρες.
|
|
|
Ο Σαδώθ (ή Σαδώκ ή Σαδώχ) έζησε περί το 330 μ.Χ. και πιστεύοντας στο Χριστό έγινε επίσκοπος της μικρής χριστιανικής κοινότητας της Περσίας. Λόγω του φιλανθρωπικού του έργου ήταν αγαπητός όχι μόνο από τους χριστιανούς αλλά και από τους ειδωλολάτρες κάτι που ενοχλούσε τους ιερείς των Περσών. Γι' αυτό τον κατηγόρησαν στον Σαπώρ. Αυτός πιστεύοντάς τους, κάλεσε τον Άγιο να απολογηθεί και να αρνηθεί το Χριστό. Ο Σαδώθ αρνήθηκε και γι' αυτό οδηγήθηκε στο δήμιο μαζί με εκατόν είκοσι οκτώ Χριστιανούς που ανήκαν στο μικρό αλλά εκλεκτό ποίμνιό του
|
Από τα Εβραϊκά צדק (σαδίκ), που σημαίνει 'ορθός και δίκαιος'. |
|
|
|
Έζησε στη Ρωσία κατά τον 14ο αιώνα μ.Χ. και ασκήτεψε στη Μονή της Μεγάλης Λαύρας του Κιέβου. Σύμφωνα με τον συναξαριστή ο Θεός τον αξίωσε του προφητικού χαρίσματος και του έδωσε τη δύναμη να θαυματουργεί.
|
Από το ρήμα αγαθώ = ευεργετώ = ευεργέτης |
|
|
|
Ο Όσιος Βησσαρίων γεννήθηκε στην Αίγυπτο, (στα Αραβικά 'Μισρ' - από αυτό προέρχονται τα εξελληνισμένα Μισιρλής και Μισιρλού για τον Αιγύπτιο και την Αιγυπτία) και έζησε περί τα τέλη του 4ου και αρχές του 5ου αιώνα μ.Χ. Διήλθε το βίο του στην έρημο της Αιγύπτου ως ασκητής. Ποτέ δεν απέκτησε ένα ένδυμα. Επί σαράντα ημέρες και νύχτες στάθηκε ακλόνητος σε ακανθώδες θάμνους, σαν στύλος, για να υπερνικήσει τον ύπνο, έχοντας τα χέρια και το βλέμμα στραμμένα προς τον ουρανό, την δε ψυχή του ενωμένη με τον Θεό. Ο Θεός τον τίμησε με την χάρη και ευλογία του, αφού επιτέλεσε μεγάλα θαύματα. Τα Συναξάρια περιέχουν πολλά θαύματα του Αγίου. Έτσι αναφέρεται ότι έστησε τον ήλιο και ότι διερχόταν τους ποταμούς χωρίς να βρέχεται, όπως ο Ελισσαίος διέβη τον Ιορδάνη και όπως ο Προφήτης Ηλίας κατεβίβασε βροχή και πότισε την διψασμένη και άνυδρη γη. Ο Άγιος Βησσαρίων, αφού έφθασε σε βαθύ γήρας, κοιμήθηκε με ειρήνη.
|
Όνομα μάλλον Αιγυπτιακής/Κοπτικής προέλευσης. Υπο περαιτέρω διερεύνηση |
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Άγνωστης ετυμολογίας ξένο όνομα, μάλλον Ουγγρικό, που προέρχεται από τίτλο ευγενείας της βασιλικής οικογένειας των Μαγυάρων. |
|
|
|
Ο Όσιος Πλωτίνος κοιμήθηκε με ειρήνη. Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες.
|
Από το πλέω. Αυτός που κατάγεται από γένος ναυτικών |
|
|
|
|
|