|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τον Ιερατικό τίτλο Αββάς που δίνεται στον ηγούμενο χριστιανικών ή βουδιστικών μοναστηριών. |
|
20 Μαρτίου > Αγίες Τεκούσα, Αλεξανδρία, Κλαυδία, Φαεινή, Ευφρασία, Ματρώνα, Ιουλία και Θεοδότη οι Παρθενομάρτυρες από την Άγκυρα της Γαλατίας και Θεόδοτος ο Μάρτυρας
|
|
|
Μια από ομάδα οργανωμένων φανατικών χριστιανών γυναικών από την Άγκυρα της Γαλατίας, που προσηλύτιζαν άλλες γυναίκες, άλλων θρησκειών στη δική τους θρησκεία. Καταγγέλθηκαν για το έργο τους, αλλά αρνήθηκαν να σταματήσουν.
Θανατώθηκαν δια πνιγμού στα βάθη της εκεί λίμνης. Ο Θεόδοτος, του οποίου μια από αυτές, η Τεκούσα, ήταν θεία, ανέσυρε τη νύκτα τα λείψανα τους και τα έθαψε. Ανακαλύφθηκε όμως και επειδή δεν δέχθηκε να αποκηρύξει τις πράξεις τους και να δηλώσει εμπράκτως υπακοή στους νόμους, θανατώθηκε δι’ αποκεφαλισμού.
|
Από τη Λατινική λέξη ‘claudicatio’ που σημαίνει χωλότητα ή τραυλισμό και περιγράφει κάποιο άτομο που κουτσαίνει ή τραυλίζει. |
|
|
Άγιοι Αββάδες εν τη μονή του Αγίου Σάββα αναιρεθέντες |
|
Οι Άγιοι αυτοί Πατέρες, γνωστοί σαν Αββάδες, ασκήτευαν στη Λαύρα του Αγίου Σάββα, στην περιοχή των Ιεροσολύμων, στα χρόνια του Ηρακλείου (620 - 641 μ.Χ.). Όμως Άραβες ληστές επιτέθηκαν κατά της μονής και συνέλαβαν τους Πατέρες, διότι νόμιζαν ότι η Μονή είχε πολλούς θησαυρούς. Κατόπιν τους βασάνισαν με διάφορους τρόπους, για να υποδείξουν στους ληστές τους κρυμμένους θησαυρούς της μονής. Όμως, διαψεύσθηκαν. Οι μοναχοί (44 κατά την παράδοση) το μόνο πλούτο που είχαν, ήταν οι αρετές τους. Μαρτύρησαν από τους επιδρομείς, οι Άγιοι αυτοί πατέρες, που μέχρι τέλους κράτησαν σταθερή την πίστη τους, πήραν το δρόμο για την αιώνια ζωή της Βασιλείας των Ουρανών, για την οποία υπέμειναν πρόθυμα τους μακρούς αγώνες της ασκήσεως και το μαρτύριο της επίπονης αθλήσεως. Μεταξύ των αγίων Αββάδων αναφέρεται και ο Όσιος Θεόκτιστος. Την φρικτή εκείνη σφαγή περιέγραψαν, ο Όσιος Στέφανος ο Σαββαΐτης, ο ανεψιός του Οσίου Ιωάννου του Δαμασκηνού και ο Όσιος Αντίοχος ο Πάνδεκτος.
|
Ιερατικός τίτλος που δίνεται στον ηγούμενο χριστιανικών ή βουδιστικών μοναστηριών. |
|
|
|
Ο Άγιος Λολλίων (ή Δολλίων) μαρτύρησε αφού τον χτύπησαν με γροθιές μέχρι θανάτου. Δεν αποκλείεται να είναι ο ίδιος Άγιος μ' αυτόν της 15ης Ιουλίου, που αναφέρεται ως Λολλιανός.
|
Από την Λατινική λέξη 'lolium'=ζιζάνιον Η κατάληξη -ανός δείχνει ότι ανήκει στον Λόλλιο |
|
|
|
Ο Άγιος Ροδιανός μαρτύρησε δια σπάθης.
|
Από το ρόδο (τριαντάφυλλο) και εννοεί αυτόν που έχει τις ιδιότητες (μυρωδιά, χρώμα, αγκάθια) του ρόδου, ή κατάγεται από ή έχει σχέση με τη Ρόδο.
|
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
|
|
Επίσκοπος της Langnes της Γαλλίας, θείος του Γρηγορίου της Τουρ και γιός άλλου Γρηγορίου επισκόπου επίσης της Langnes όπου και τον διαδέχθηκε. Απέθανε το 572.
|
Απο την Λατινική λέξη 'tetricus'=σκυθρωπός, αυστηρός, βλοσυρός |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα παλιό αγγλικό Cudhbeorht, από τα στοιχεία cudh=φημισμένος και beorht=έξυπνος και σημαίνει διάσημος για την εξυπνάδα του. Αργότερα έγινε Cudbert που στα Αγγλικά προφέρεται «κάτμπερτ»
|
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από την Λατινική λέξη 'lolium'=ζιζάνιον Η κατάληξη -ανή δείχνει ότι ανήκει στην Λολλία |
|
|
|
Ο Όσιος Cuthbert (Κουθβέρτος) γεννήθηκε στο Λάντερντεϊλ το έτος 634 μ.Χ. και σε μικρή ηλικία έμεινε ορφανός. Αποφάσισε να γίνει μοναχός μετά από όραμα στη μονή Μέλροουζ και έκανε υπακοή στον Άγιο Eata. Από πολύ νωρίς διαφάνηκε η ιεραποστολική διάθεση του νέου μοναχού, που τον ωθούσε σε διάφορες ιεραποστολικές εξορμήσεις, είτε μόνο του είτε ως συνοδό του Γέροντά του. Έδειξε μάλιστα ενδιαφέρον για τις πιο απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές. Ο Όσιος Κουθβέρτος έζησε ως Επίσκοπος δύο χρόνια. Κατά την αρχιερατεία του στήριξε, παρηγόρησε, δίδαξε, προφήτευσε και θαυματούργησε. Ταξίδεψε στα πιο απόμακρα σημεία της επαρχίας του, για να στηρίξει το ποίμνιό του που το θέριζε η επιδημία της πανούκλας. Ποτέ όμως δεν ξέχασε την αγαπημένη του έρημο. Δύο μήνες πριν την κοίμησή του προείδε τον θάνατό του και επέστρεψε στην υδάτινη έρημό του. Φεύγοντας από την Λίντισφρεϊν για το ερημικό του νησί, ένας μοναχός τον ρώτησε πότε θα επιστρέψει και ο Όσιος προφητικά του απάντησε: «Όταν θα ξαναφέρετε το σώμα μου εδώ».
|
Από τα παλιό αγγλικό Cudhbeorht, από τα στοιχεία cudh=φημισμένος και beorht=έξυπνος και σημαίνει διάσημος για την εξυπνάδα του. Αργότερα έγινε Cudbert που στα Αγγλικά προφέρεται «κάτμπερτ» |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Απο την Λατινική λέξη 'tetrica'=σκυθρωπή, αυστηρή, βλοσυρή |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Μάλλον από το αρχαίο Ελληνικό (Δωρικό) ‘αδονά’=ηδονή και εννοεί αυτήν που μπορεί να την προσφέρει. |
|
20 Μαρτίου > ©ΤΕΗ - Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία - Κατά την αρχαιότητα η ανάσταση και ο θάνατος του Άδωνη γιορταζόταν στις πλείστες πόλεις της Ελλάδας την Εαρινή ισημερία που, ως επί το πλείστο, είναι η 20η Μαρτίου. Ημέρα που επιστημονικά θεωρείται η αρχή της Άνοιξης.
|
|
Άδωνις Benjamin West (1738–1820) |
|
Αρχαία Ελληνική θεότητα. Γιός του Κινύρα, συμβολίζει σαν θεός τον μαρασμό και την αναγέννηση της φύσης. Κατα μια εκδοχή μισός άνδρας, μισή γυναίκα. Το όνειρο κάθε γυναίκας. Τον ερωτεύτηκαν πολλές μεταξύ των οποίων η Αφροδίτη (κατ' άλλους είναι γιος της) η Περσεφόνη και η Δήμητρα.
|
Μάλλον από το αρχαίο Ελληνικό (Δωρικό) ‘αδονά’=ηδονή και εννοεί αυτόν που μπορεί να την προσφέρει. |
|
20 Μαρτίου > ©ΤΕΗ - Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία - Εαρινή ισημερία που, ως επί το πλείστο, είναι η 20η Μαρτίου. Ημέρα που επιστημονικά θεωρείται η αρχή της Άνοιξης, τελούνταν τα Ίσθμια, αθλητικοί αγώνες της Κορίνθου
|
|
|
Όνομα Κορινθίας γυναίκας
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘ευ’+’φρην’ που μας δίνει το εύφρων και το ευφραίνω που σημαίνει δίνω χαρά, αγαλλίαση, ενθουσιάζω. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘ευ’+’φρην’ που μας δίνει το εύφρων και το ευφραίνω που σημαίνει δίνω χαρά, αγαλλίαση, ενθουσιάζω. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'κόρυς'=κράνος και 'ά-νθιος' που μάλλον δίνει το μήνυμα μιας φιλειρηνικής πόλης. |
|
20 Μαρτίου > ©ΤΕΗ - Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία - Εαρινή ισημερία που, ως επί το πλείστο, είναι η 20η Μαρτίου. Ημέρα που επιστημονικά θεωρείται η αρχή της Άνοιξης, τελούνταν τα Ίσθμια, αθλητικοί αγώνες της Κορίνθου
|
|
|
Γιός του Δία και σύζυγος της Γόργης
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'κόρυς'=κράνος και 'ά-νθιος' που μάλλον δίνει το μήνυμα μιας φιλειρηνικής πόλης. |
|
|
|
Μάρτυρας 3ου αιώνα από την Αμισό Καππαδοκίας.
|
Από το ρήμα αλέξω ή αλέκω (προστατεύω) και ανήρ (άνδρας) και σημαίνει "αυτήν που προστατεύει από τους άνδρες (σ' αυτή την περίπτωση οι άνδρες που αποτελούν το εχθρικό στράτευμα). |
|
20 Μαρτίου > Αγίες Αλεξανδρία, Κλαυδία, Ευφρασία, Ματρώνα, Ιουλιανή, Ευφημία και Θεοδώρα που μαρτύρησαν στην Αμινσό
|
|
|
|
Από το θεός και δώρο και σημαίνει "δώρο του Θεού". |
|
|
|
Μαρτύρησε δια σπάθης
|
Από το Λατινικό όνομα 'Aquilla' που προέρχεται από την ομώνυμη λέξη και σημαίνει "αετός", 'aquilotto'=αετόπουλο |
|
|
|
Ο Άγιος Μάρτυς Εμμανουήλ μαρτύρησε διά σπάθης. Ίσως είναι ο ίδιος Άγιος με αυτόν της 26ης Μαρτίου κι έχουν ίδιο δίστιχο, που φέρεται ως Μανουήλ.
|
Ελληνική γραφή τού Εβραϊκού ονόματος «Ιμμάνου Ελ», που σημαίνει «ο Θεός μαζί μας». |
|
|
|
Οσιομάρτυρας από τη Ρωσία, 17ου αιώνα.
|
Από το ευ=καλό και το φρην=το λογικο (εξ ου και το 'σώας τα φρένας') και σημαίνει αυτόν που έχει καλή διάθεση, τον χαρούμενο, τον συνετό. |
|
20 Μαρτίου > Άγιος Μύρων ο Νεομάρτυρας από το Ηράκλειο Κρήτης
|
|
|
Καταγόταν από το Μεγάλο Κάστρο της Κρήτης, το σημερινό Ηράκλειο. Ο Άγιος ήταν σεμνός και σώφρων, και αγαπούσε υπερβολικά την παρθενία και την άσκηση. Εργαζόμενος ως ράπτης στο Ηράκλειο συκοφαντήθηκε από τους Τούρκους, οι οποίοι τον φθονούσαν, ότι δήθεν αποπλάνησε μια Τουρκοπούλα. Στο δικαστήριο ο Άγιος απέρριψε την συκοφαντία, αλλά ετέθη σε αυτόν το δίλημμα του εξισλαμισμού ή του θανάτου. Εκτελέστηκε δι' απαγχονισμού το 1793 μ.Χ.
|
Από το μύρον και σημαίνει "αυτός που αναδίδει ευχάριστη οσμή". Οι καταλήξεις -ίδης και -ιανός δηλώνουν ότι ανήκουν στον Μύρωνα.. |
|
20 Μαρτίου > Όσιος Νικήτας ο Ομολογητής επίσκοπος Απολλωνιάδος
|
|
|
Ο αθλητής αυτός της χριστιανικής πίστης, έζησε στα χρόνια των εικονομάχων. Η ευσέβεια και οι υπόλοιπες αρετές του, τον έφεραν στον επισκοπικό θρόνο της Απολλωνιάδος, πόλης της Βιθυνίας, που υπαγόταν στη Μητρόπολη Νικομήδειας. Ακριβής γνώστης των Αγίων Γραφών, διδάσκαλος και κήρυκας εύγλωττος και πρακτικότατος, διακρινόταν και για την άκρα αφιλοκέρδεια και τα φιλάνθρωπο έργα του.
Η θύελλα των εικονομάχων, ζήτησε να τον παρασύρει στο κίνημα της κατά των αγίων εικόνων. Για την άρνηση του καταδιώχθηκε, εξορίστηκε και υποβλήθηκε σε πολλές ταλαιπωρίες και κακουχίες
Ακόμη ένα θύμα ενδοχριστιανικής διαμάχης.
|
Από το νίκη και σημαίνει "ο νικητής". |
|
|
|
|
|