|
|
Εικόνα της Παναγίας που μαζί με τον Χριστό κρατά και ένα τριαντάφυλλο, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στον Πειραιά την ημέρα του Ακάθιστου ύμνου που τιμάται 16 μέρες πριν το Πάσχα.
|
Από το ρόδο (τριαντάφυλλο) και εννοεί αυτήν που έχει τις ιδιότητες (μυρωδιά, χρώμα, αγκάθια) του ρόδου, ή κατάγεται από ή έχει σχέση με την Ρόδο.
|
|
|
|
Η αγία Φιλίππα, μητέρα του Αγίου Θεοδώρου, μετά τον θάνατο του υιού της, ομολόγησε τον Χριστό ως Θεό αληθινό και μαρτύρησε διά σπάθης.
|
Από τα ουσιαστικά φίλος και ίππος και σημαίνει "αυτήν που αγαπά τα άλογα ή την ιππασία". |
|
|
|
Ο Άγιος Ιερομάρτυς Alphege (Αλπέγιος) από μικρή ηλικία ακολούθησε τον μοναχικό βίο και έγινε μοναχός στη μονή του Μπαθ της Αγγλίας. Αργότερα διετέλεσε ηγούμενος της μονής και διακρίθηκε για την αυστηρότητα του βίου του και τους ασκητικούς του αγώνες. Το έτος 984 μ.Χ. εξελέγη Επίσκοπος του Ουίντσεστερ, όπου απέσπασε τον σεβασμό για τις πολλές αρετές του, ιδιαίτερα δε για την αγάπη και την φιλανθρωπία του προς τους φτωχούς και τους ενδεείς. Τόσο πολύ φρόντισε για τους φτωχούς, ώστε επί των ημερών του κανένας επαίτης δεν βρισκόταν στην επαρχία του. Μετά από είκοσι δύο έτη αρχιερατείας, ανέλαβε, χωρίς να το επιθυμεί, το θρόνο της Καντουαρίας κατά τους δυσχειμέρους χρόνους των Δανικών και Νορβηγικών επιδρομών. Έφθασε μάλιστα στο σημείο να προσφέρει εκουσίως τον εαυτό του ως όμηρο στους κατακτητές, για να σώσει το ποίμνιό του. Υπέστη πολλά βασανιστήρια και τέλος αποκεφαλίσθηκε το έτος 1012 μ.Χ.
|
Μάλλον Κελτικό όνομα, υπό διερεύνηση |
|
19 Απριλίου > Άγιοι Ερμογένης, Εξπέδιτος, Αριστόνικος, Ρούφος και Γαλατάς οι Μάρτυρες
|
|
|
Αρμένιος άγιος του 4ου μ.Χ. αιώνα, που φαίνεται ότι μαζί με τους άλλους που μαρτύρησε μαζί τους, αποτελούσαν ομάδα φανατικών χριστιανών που κατάστρεφαν αγάλματα, βωμούς και ναούς Ελλήνων.
|
Αυτός που κερδίζει τις καλύτερες νίκες, που θριαμβεύει. |
|
19 Απριλίου > Άγιοι Ερμογένης, Εξπέδιτος, Αριστόνικος, Ρούφος και Γαλατάς οι Μάρτυρες
|
|
Άγιος Εξπέδιτος ο μάρτυρας |
|
Αρμένιος άγιος του 4ου μ.Χ. αιώνα, που φαίνεται ότι μαζί με τους άλλους που μαρτύρησε μαζί τους, αποτελούσαν ομάδα φανατικών χριστιανών που κατάστρεφαν αγάλματα, βωμούς και ναούς Ελλήνων.
|
Μάλλον από το Λατινικό ‘expedite’=πρόχειρα, εύκολα, έγκαιρα., εννοώντας κάποιον που μπορεί εύκολα και γρήγορα να παραδίδει κάτι εγκαίρως.
Δεν είναι σαφές εάν το όνομά του οδήγησε στη σχέση του με αυτά τα ζητήματα ή το αντίστροφο. Πάντως στην καθολική εκκλησία θεωρείται προστάτης άγιος των διανομέων (παραδοτών, ντελιβεράδων). |
|
|
|
Για χριστιανική εορτή πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Αυτή που κερδίζει τις καλύτερες νίκες, που θριαμβεύει. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίσιτοιχο ανδρικό
|
Επαγγελματίας που γυρόφερνε τις γειτονιές πουλώντας γάλα, είτε σε φρέσκα μορφή είτε σαν ξινόγαλα. (Ελληνική ονομασία για το γιαούρτι) |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίτοιχο ανδρικό.
|
Μάλλον από το Λατινικό ‘expedite’=πρόχειρα, εύκολα, έγκαιρα., εννοώντας κάποια που μπορεί εύκολα και γρήγορα να παραδίδει κάτι εγκαίρως.
Δεν είναι σαφές εάν το όνομά του αγίου, οδήγησε στη σχέση του με αυτά τα ζητήματα ή το αντίστροφο. Πάντως στην καθολική εκκλησία ο άγιος Εξπέδιτος θεωρείται προστάτης άγιος των παραδοτών (ντελιβεράδων). |
|
19 Απριλίου > Άγιοι Ερμογένης, Εξπέδιτος, Αριστόνικος, Ρούφος και Γαλατάς οι Μάρτυρες
|
|
|
Αρμένιος άγιος του 4ου μ.Χ. αιώνα, που φαίνεται ότι μαζί με τους άλλους που μαρτύρησε μαζί τους, αποτελούσαν ομάδα φανατικών χριστιανών που κατάστρεφαν αγάλματα, βωμούς και ναούς Ελλήνων.
|
Επαγγελματίας που γυρόφερνε τις γειτονιές πουλώντας γάλα, είτε σε φρέσκα μορφή είτε σαν ξινόγαλα. (Ελληνική ονομασία για το γιαούρτι) |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘αβρός’=απαλός, ανάλαφρος και πέδιλο=ελαφρού τύπου υπόδημα και σημαίνει αυτόν που περπατάει απαλά και ανάλαφρα. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία - Προς τιμή του θεού Έρωτα
|
|
|
Προσωνύμιο θεού Έρωτα
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘αβρός’=απαλός, ανάλαφρος και πέδιλο=ελαφρού τύπου υπόδημα και σημαίνει αυτόν που περπατάει απαλά και ανάλαφρα.
|
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Μια εκ των Θεσπιάδων. Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή γενιά, κοιμήθηκε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Λευκώνης.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'αισχρή'=άσχημη |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Μια εκ των Θεσπιάδων. Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Ιππόδρομος.
|
Από το άνθος και το ίππος |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από το άνθος και το ίππος |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Μια εκ των Θεσπιάδων. Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή γενιά, κοιμήθηκε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Κλεόλαος.
|
Από το αρχαίο Ελληνικό 'αργαίνω'=λευκαίνω και σημαίνει την λευκή. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Για εορτασική ημρομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από το αρχαίο Ελληνικό 'αργαίνω'=λευκαίνω και σημαίνει τον λευκό. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Μια εκ των Θεσπιάδων. Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Μέντωρ.
|
Μάλλον από τα αρχαία Ελληνικά ‘άσις’= ιλύς, λάσπη και ‘ώψ’=όψις και σημαίνει βελτιώνει την εμφάνιση, κάτι που εξηγεί γιατί οι αρχαίοι μας πρόγονοι είχαν θεοποιήσει τον Ασωπό σαν βοηθό του Ασκληπιού, αφού η λάσπη πολλών ποταμών πιστεύεται, ακόμη και σήμερα, ότι έχει θεραπευτικές ιδιότητες. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Βουλεύς.
|
Από το αρχαίο Ελληνικό επίθετο ‘λάχεια’ που σημαίνει την καλά καλλιεργημένη και γόνιμη. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από το αρχαίο Ελληνικό επίθετο ‘λάχεια’ που σημαίνει τον καλά καλλιεργημένο και γόνιμο. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Ευρύθρας.
|
Από την πρόθεση 'εξ' και το ρήμα 'όλλυμι'=καταστρέφω, αφανίζω, διαφθείρω και σημαίνει αυτήν που καταστρέφει ολοσχερώς, την εξολοθρεύτρα. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Αστυάναξ.
|
Από την αρχαία Ελληνική πρόθεση 'επί' και 'λαϊς'=λεία και σημαίνει αυτήν που αποκτήθηκε σαν λεία. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Όλυμπος.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'ευ'=καλό και 'βουσ'=βόδι και σημαίνει αυτήν που έχει καλά βόδια.
Ας σημειωθεί ότι αρχαία νομίσματα της Εύβοιας στην αρχαιότητα είχαν σύμβολο την αγελάδα. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Ευρύπυλος.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'ευ'=καλή, ωραία και 'βους'=βόδι και σημαίνει αυτήν που έχει καλά βόδια ή την ωραία βοσκοπούλα. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Πολύλαος.
|
Απο το ευρύς = πλατύς και το βίος = ζωή |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Αρχέδικος.
|
Από τις λέξεις ευρύς και πύλη και εννοεί αυτήν που έχει μεγάλα μέσα. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'ευρύς' και ΄τέλειος' και σημαίνει κάποιον που είναι τέλειος σε όλα. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Λεύκιππος.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'ευρύς' και ΄τέλειος' και σημαίνει κάποιον που είναι τέλειος σε όλα. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Αμέστριος.
|
Από την αρχαία ελληνική λέξη 'ηώς' = αυγή και αημαίνει την πρωϊνή |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία - Προς τιμή του θεού Έρωτα
|
|
|
Προσωνύμιο θεού Έρωτα
|
Απο τα αρχαία Ελληνικά 'θεός' και 'παις' και σημαίνει παιδί του θεού |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Ιππόζυγος.
|
Από το ίππος και το κρατώ (εξουσιάζω) και σημαίνει "αυτή που κρατά τα άλογα". |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Κελευστάνωρ.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'ίφιος'=δυνατός και εννοεί την δυνατή ή την πλούσια. |
|
19 Απριλίου > 19/4 ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Μια εκ των Θεσπιάδων. Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Αστυβίης.
|
Από τη λέξη κάλαμος. Αυτή που είναι ευθυτενής και λεπτή σαν καλάμι. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Ιόβης.
Το όνομα της Κέρθης συνδέθηκε με την ιστορική πόλη Καρχηδόνα καθώς ο ιδρυτής της πόλης, Κάρθαγος, ήταν γιος της. Είτε ο Ιόβης είχε δεύτερο όνομα είτε ο Κάρθαγος ήταν ακόμη ένας γιός της.
|
Από το αρχαίο Ελληνικό 'κέρθη΄=δρυοκολάπτης |
|
|
|
Για εορταστική ημρομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από το αρχαίο Ελληνικό 'κέρθη΄=δρυοκολάπτης |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Ευρυκάπυς.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'κλυτή'= ξακουστή και ίππος και σημαίνει την ξακουστή για τ' άλογά της |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'κλυτός'= ξακουστός και ίππος και σημαίνει τον ξακουστό για τ' άλογά του |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Άντιφος.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'λαός' και 'θέω'=τρέχω και εννοεί αυτήν που τρέχει (φροντίζει) για τα συμφέροντα του λαού. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνίαπηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'λαός' και 'θέω'=τρέχω και εννοεί αυτόν που τρέχει (φροντίζει) για τα συμφέροντα του λαού. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Ευμήδης.
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ‘λύω’=λύνω και εννοεί αυτήν που ελευθερώνει, την ελευθερώτρια. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Τέλης.
|
Από τις αρχαίες Ελλημικέ λέξεις 'λύσις' και 'δίκη' και εννοεί αυτήν που απονέμει δικαιοσύνη. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τις αρχαίες Ελλημικέ λέξεις 'λύσις' και 'δίκη' και εννοεί αυτόν που απονέμει δικαιοσύνη. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Εράσιππος.
|
Από το λύω και το ίππος και σημαίνει "αυτή που λύει τους ίππους, τα άλογα". |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Βουκόλος.
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'μάρπτω'=αρπάζω, πιάνω, συλλαμβάνω και εννοεί αυτήν που απήχθη. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Λαομέδων.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'μελίνη'=φυτό κεχρί |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'μελίνη'=φυτό κεχρί |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Εντελίδης.
|
Από το ρήμα μένω και το ίππος, άρα σταθερή ιππέας |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Αντίμαχος.
|
Από τα 'νίκη' και 'ίππος' και σημαίνει νίκη του ιππικού |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Θρεψίππας.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'παν"=τα πάντα και 'οπεύομαι'=βλέπω και σημαίνει αυτή που βλέπει τα πάντα, όλα. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Αρχέμαχος.
|
Από την λέξη 'πάτρα'=πατρίδα |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Πάτροκλος.
|
Από το 'πυρ' και το 'ίππος' και εννοεί αυτήν που είναι περήφανη, καμαρωτή και όμορφη σαν ένα ξανθό άλογο. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από το 'πυρ' και το 'ίππος' και εννοεί αυτόν που είναι περήφανος, καμαρωτός και όμορφος σαν ένα ξανθό άλογο. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία - Προς τιμή του θεού Έρωτα
|
|
|
Προσωνύμιο Έρωτα
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'στίλβω'=γιαλίζω, λάμπω και σημαίνει τον λαμπρό και ακτινοβόλο. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Ευρυόπης.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'τέρψις' και 'κράτος' και σημαίνει την επικράτηση της ευχαρίστησης |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Τίγασης.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'φυλή' και εννοεί την αρχηγό της φυλής |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία - Προς τιμή του θεού Έρωτα
|
|
|
Προσωνύμιο θεού Έρωτα συνοδευόμενο από το 'παις'.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'ωκύς'=γρήγορος και 'ίπταμαι' αυτός που πετάει γρήγορα, γοργόπτερος. |
|
19 Απριλίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία που οι Θεσπιείς γιόρταζαν τα Ερωτίδια.
|
|
|
Κόρη του Βασιλιά Θέσπιου της Βοιωτίας, που με οδηγίες του πατέρα τους, που ήθελε να δημιουργήσει μια πιο δυνατή και ρωμαλέα γενιά, πλάγιασε με τον Ηρακλή και έμεινε έγκυος (όπως και όλες οι αδελφές της, εκτός μίας) όταν αυτός κυνηγούσε το Λιοντάρι του Κιθαιρώνα και φιλοξενείτο από τον πατέρα της. Γόνος αυτής της συνεύρεσης ήταν ο Λαομένης.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'ώρα' και σημαίνει αυτήν που φροντίζει, την ώριμη, ωραία και ακμαία. |
|
|
|
Προέρχεται από μία εικόνα της Παναγίας όπου ο Χριστός αντί να είναι στην αγκαλιά της στέκεται όρθιος πάνω στα πόδια της, δηλαδή ακάθιστος.
|
Από το 'α' το στερητικό και το κάθομαι και σημαίνει αυτήν που δεν κάθεται, που είναι όρθια |
|
|
|
Έζησε κατά τους χρόνους της εικονομαχίας και εξελέγη Επίσκοπος Πισιδίας. Προσκληθείς μαζί με άλλους Επισκόπους στην Κωνσταντινούπολη, όπου επρόκειτο να επιβληθεί η κατάργηση των ιερών εικόνων, στην Σύνοδο του 754 μ.Χ., αντιστάθηκε σθεναρά στα εντάλματα των κρατούντων εικονομάχων. Για τον λόγο αυτό εξορίσθηκε από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Ε' τον Κοπρώνυμο (741-775 μ.Χ.) και ευρισκόμενος στην εξορία κοιμήθηκε. Ακόμη ένα θύμα ενδοχριστιανικής διαμάχης.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις, γη + έργον, και σημαίνει τον εργαζόμενο την γη αλλά και αυτόν που επιδέχεται πνευματική καλλιέργεια. |
|
|
|
Βενεδικτίνος μοναχός και ιεραπόστολος, πιθανώς ιρλανδός στην καταγωγή, υπηρέτησε ως επίσκοπος στο Βέλγιο με πλούσιο έργο στην επαρχία. Πέθανε το 713 .
|
|
|
Καταγόταν από την Ρωσία και ήταν δια Χριστόν σαλή.
|
Αιγυπτιακό όνομα που σημαίνει αυτήν που ανήκει στην Αιγύπτια θεά της Σοφίας Νεΐθ. (Θα μπορούσε κάποιος χωρίς, σε βάθος μελέτη, να πει ότι είναι η αντίστοιχη της θεάς των Ελλήνων Αθηνάς). |
|
19 Απριλίου > Αποκφαλισμός του Άγιου Αγαθαγγελου του Εσφιγμενίτη
|
|
Αγιος Αγαθάγγελος, κατά κόσμο Αθανάσιος |
|
Ο Άγιος Αγαθάγγελος (κατά κόσμον Αθανάσιος) καταγόταν από την πόλη Αίνο της Θράκης. Από μικρός έμεινε ορφανός από πατέρα και εξαιτίας της φτώχιας του πήγε ναύτης σε ένα τούρκικο πλοίο στο οποίο ο πλοίαρχος τον πίεζε να δεχθεί τον μουσουλμανισμό.
Κάποια νύχτα, ενώ το πλοίο βρισκόταν στο λιμάνι της Σμύρνης, ο καπετάνιος προφασιζόμενος ότι θέλει να πάει για κάποια υπόθεσή του στην πόλη, διέταξε τον νέο να προπορευθεί κρατώντας φανάρι, για να του φωτίζει τον δρόμο. Έτσι προχωρώντας τον οδήγησε στο τούρκικο νεκροταφείο, όπου, κρατώντας τη μαχαίρα του, τον ανάγκασε να γίνει μουσουλμάνος. Έφυγε μετανοημένος και πήγε στο Άγιο Όρος και εισήλθε στη Μονή του Εσφιγμένου, εκάρη μοναχός και ονομάστηκε Αγαθάγγελος. Πήρε την απόφαση να μαρτυρήσει για τον Χριστό και αναχώρησεγια τη Σμύρνη, όπου δημόσια αποκήρυξε τον μουσουλμανισμό. Αμέσως φυλακίστηκε βασανίστηκε και αποκεφαλίστηκε σε ηλικία 24 ετών.
|
Από το επίθετο αγαθός (καλός) και το άγγελος (αγγελιαφόρος) και σημαίνει "ο αγγελιαφόρος που φέρνει καλές ειδήσεις" ή "ο καλός και αγαθός όπως ένας άγγελος". |
|
|
|
Ο Άγιος Ιερομάρτυρας Βίκτωρ, Επίσκοπος Γκλάζωφ, κατά κόσμον Κωνσταντίνος Αλεξάνδροβιτς Οστροβίντωφ, διετέλεσε βικάριος της επαρχίας Βιάτσκαγια και γεννήθηκε στις 20 Μαΐου του 1875 μ.Χ. στο χωριό Ζολοτόε της περιφέρειας Σαρατόβσκαγια. Ο πατέρας του ήταν ιεροψάλτης και η οικογένειά του τον ανέθρεψε με παιδεία και νουθεσία Κυρίου. Αγωνιζόμενος για την αλήθεια ο Επίσκοπος Βίκτωρ δέχθηκε όλα τα βάσανα με πνευματική χαρά και υπομονή, μιμούμενος τους Μάρτυρες της πρώτης Εκκλησίας και διατηρώντας μια αξιοθαύμαστη πνευματική ηρεμία και ειρήνη. Κοιμήθηκε το έτος 1934 μ.Χ. από πνευμονία.
|
Από το λατινικό 'victor' και σημαίνει "νικητής". |
|
19 Απριλίου > Άγιος Θεόδωρος ο Μάρτυρας και οι συν αυτώ Φιλίππα, Διόσκορος, Σωκράτης και Διονύσιος
|
|
|
Φανατικός χριστιανός, έζησε στα χρόνια του βασιλιά Αντωνίνου (138-161) και ηγεμόνα Θεοδότου. Λόγω του φανατισμού του κατέστρεφε τα αγάλματα, τους βωμούς και τους ναούς των Ελλήνων πράξεις για τις οποίες συνελήφθη, βασαν΄στηκε και θανατώθηκε, μαζί με δυο εκ των συνεργατών του τους Σωκράτη και Διονύσιο.
Η Αγία Φιλίππα, μητέρα του Θεοδώρου, μετά τον θάνατο του υιού της, ομολόγησε τον Χριστό ως Θεό αληθινό και μαρτύρησε διά σπάθης.
Στην ομάδα ανήκε και o Διόσκορος poy ήταν Ιερέας των Ελλήνων στα χρόνια του βασιλιά Άντωνίνου (138-160) και ήλθε στη χριστιανική πίστη διά των θαυμάτων του Θεοδώρου και μαρτύρησε δια πυρός.
|
Το πρώτο συνθετικό ‘Διο’ του ονόματος του σημαίνει γιος του Δία, το δε δεύτερο ‘νυσος’ προέρχεται από τις Νύμφες τροφούς που τον παράδωσε ο Ερμής για να τον μεγαλώσουν, οι οποίες κατοικούσαν στη Νύσα της Μικράς Ασίας.
Ο Σωκράτης χαριτολογώντας στον Κρατύλο του Πλάτωνα λέει ότι το όνομα σημαίνει αυτόν που δίνει τον οίνο. Και ότι θα μπορούσε να ονομαζόταν και Οιόνους γιατί γεμίζει το μυαλό μας με ‘οίησιν’, δηλαδή φαντασία, στοχασμό, διανόηση και κάμνει πολλούς από τους πίνοντας να νομίζουν ότι έχουν νουν, ενώ δεν έχουν. |
|
|
|
Ήταν Ιερέας των ειδώλων στα χρόνια του βασιλιά Άντωνίνου (138-160) και ήλθε στη χριστιανική πίστη διά των θαυμάτων του Αγίου Θεοδώρου και μαρτύρησε δια πυρός.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘Διός κούρος’= Γιός του Δία |
|
19 Απριλίου > Άγιοι Ερμογένης, Εξπέδιτος, Αριστόνικος, Ρούφος και Γαλατάς οι Μάρτυρες
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες, φαίνεται όμως ότι ήταν ομάδα φανατικών χριστιανών που κατάστρεφαν αγάλματα, βωμούς και ναούς των Ελλήνων.
|
Από το όνομα του Θεού Ερμή και το γένος και σημαίνει "αυτός που ανήκει στο γένος του Ερμή". |
|
19 Απριλίου > Άγιος Θεόδωρος ο Μάρτυρας και οι συν αυτώ Φιλίππα, Διόσκορος, Σωκράτης και Διονύσιος
|
|
|
Φανατικός χριστιανός, έζησε στα χρόνια του βασιλιά Αντωνίνου (138-161) και ηγεμόνα Θεοδότου. Λόγω του φανατισμού του κατέστρεφε τα αγάλματα, τους βωμούς και τους ναούς των Ελλήνων, πράξεις για τις οποίες συνελήφθη, βασανίστηκε και θανατώθηκε, μαζί με δυο εκ των συνεργατών του τους Σωκράτη και Διονύσιο.
Η Αγία Φιλίππα, μητέρα του Θεοδώρου, μετά τον θάνατο του υιού της, ομολόγησε τον Χριστό ως Θεό αληθινό και μαρτύρησε διά σπάθης.
Στην ομάδα ανήκε και ο Διόσκορος που ήταν Ιερέας των Ελλήνων στα χρόνια του βασιλιά Άντωνίνου (138-160) και ήλθε στη χριστιανική πίστη διά των πράξεων του Θεοδώρου και μαρτύρησε δια πυρός.
|
Από το θεός και το δώρον και σημαίνει "δώρο του Θεού". |
|
|
|
Έζησε στα χρόνια του αυτοκράτορα Διοκλητιανού (284-305 μ.Χ.). και πέθανε, μετά από πολλά βασανιστήρια, με σταυρικό θάνατο.
|
Από τα Κοπτικό όνομα ‘παφνούτη’ που σημαίνει ‘ο άνθρωπος του Θεού’ |
|
19 Απριλίου > Άγιοι Ερμογένης, Εξπέδιτος, Αριστόνικος, Ρούφος και Γαλατάς οι Μάρτυρες
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες, φαίνεται όμως ότι ήταν ομάδα φανατικών χριστιανών που κατάστρεφαν αγάλματα, βωμούς και ναούς των Ελλήνων.
|
Από το Λατινικό όνομα 'Rufus' που σημαίνει ερυθρός και είναι το αντίστοιχο του Ελληνικού 'Πύρρος'.
|
|
19 Απριλίου > Άγιος Θεόδωρος ο Μάρτυρας και οι συν αυτώ Φιλίππα, Διόσκορος, Σωκράτης και Διονύσιος
|
|
|
Φανατικός χριστιανός, έζησε στα χρόνια του βασιλιά Αντωνίνου (138-161) και ηγεμόνα Θεοδότου. Λόγω του φανατισμού του κατέστρεφε τα αγάλματα, τους βωμούς και τους ναούς των Ελλήνων πράξεις για τις οποίες συνελήφθη, βασανίστηκε και θανατώθηκε, μαζί με δυο εκ των συνεργατών του τους Θεόδωρο και Διονύσιο.
Η Αγία Φιλίππα, μητέρα του Θεοδώρου, μετά τον θάνατο του υιού της, ομολόγησε τον Χριστό ως Θεό αληθινό και μαρτύρησε διά σπάθης.
Στην ομάδα ανήκε και o Διόσκορος που ήταν Ιερέας των Ελλήνων στα χρόνια του βασιλιά Άντωνίνου (138-160) και ήλθε στη χριστιανική πίστη διά των θαυμάτων του Θεοδώρου και μαρτύρησε δια πυρός.
|
Από το επίθετο σώος και το ουσιαστικό κράτος και σημαίνει "αυτός που σώζει το κράτος". |
|
|
|
Μετά το θάνατο του Πατριάρχη Στεφάνου του Β', διάδοχος του εκλέχθηκε τον Δεκέμβριο του 928 ο μοναχός Τρύφων. Ο Τρύφωνας μόναζε σε κάποια μονή της Μικρός Ασίας και διακρινόταν για την ευλάβεια και την αγιότητα του. Η Εκκλησία τον προτίμησε, γιατί είχε μεγάλα ηθικά πλεονεκτήματα. Αλλά ο αυτοκράτορας Ρωμανός ο Λεκαπηνός, τάχθηκε και αυτός υπέρ της εκλογής του, με κάποια σκοπιμότητα όμως. Σκεφτόταν δηλαδή ότι θα του ήταν εύκολο μετά από κάποιο χρόνο, να πείσει τον Τρύφωνα σε παραίτηση, για να αναδείξει άντ' αυτού Πατριάρχη το γιο του Θεοφύλακτο. Γι' αυτό και βοήθησε τον Τρύφωνα στο έργο του για την Εκκλησία, με πολλές ελεημοσύνες και δωρεές σε μοναστήρια και πτωχοκομεία.
Ανυπόμονος όμως καθώς ήταν ο Ρωμανός, το 931 που ο γιος του ήταν μόλις 15 ετών, είπε στον Πατριάρχη να παραιτηθεί, για ν' αναλάβει το θρόνο ο γιος του. Ο Τρύφωνας φυσικά δεν συμφώνησε, διότι το βασιλοπαίδι ήταν ανήλικο και θα δημιουργούσε φοβερό σκάνδαλο και κηλίδα στην Εκκλησία. Τότε ο Ρωμανός έβαλε τον τότε μητροπολίτη Καισαρείας Θεοφάνη, που ο λαός για την αναισχυντία του τον φώναζε «χοιρινό», και με δόλιο τρόπο απέσπασε την υπογραφή του ανυποψίαστου Τρύφωνα σε λευκό χαρτί. Από πάνω συνέταξαν την παραίτηση του, και έτσι κατόρθωσαν να τον διώξουν και να βάλουν στη θέση του τον 16ετή Θεοφύλακτο, που άφησε επαίσχυντη μνήμη με τη σκανδαλώδη διαγωγή του.
Ο Άγιος Τρύφων αποσύρθηκε σε μονή, όπου έζησε οσιακά για άλλους τρεις μήνες και κοιμήθηκε με ειρήνη.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'τρυφή' που σημαίνει απαλός, τρυφερός, φιλήδονος |
|
19 Απριλίου > Κινητή εορτή - Τετάρτη της Διακαινησίμου. Η Διακαινήσιμος εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και λήγει την αμέσως επόμενη Κυριακή του Θωμά. Κάθε ημέρα της χαρακτηρίζεται σαν Δευτέρα της Διακαινησίμου, Τρίτη της Διακαινησίμου κοκ. Ήταν η εβδομάδα γιορτής των νεοβαπτισθέντων και νεοφώτιστων οι οποίοι έφεραν καθ΄ όλη την διάρκεια της λευκά ενδύματα.
|
|
|
|
Aπό το Λατινικό 'justus'=δίκαιος. Η κατάληξη '-ιανός' σημαίνει αυτόν που ανήκει στον Ιούστο |
|
19 Απριλίου > Κινητή εορτή - Τετάρτη της Διακαινησίμου. Η Διακαινήσιμος εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και λήγει την αμέσως επόμενη Κυριακή του Θωμά. Κάθε ημέρα της χαρακτηρίζεται σαν Δευτέρα της Διακαινησίμου, Τρίτη της Διακαινησίμου κοκ. Ήταν η εβδομάδα γιορτής των νεοβαπτισθέντων και νεοφώτιστων οι οποίοι έφεραν καθ΄ όλη την διάρκεια της λευκά ενδύματα.
|
|
|
|
Από το αρχαίο ουσιαστικό ανήρ (γενική ανδρός) και σημαίνει "ο ανδρείος, ο πραγματικός άνδρας". |
|
|
|
Ο κατά κόσμον Στέφανος Βασίλεβιτς Φομίν, γεννήθηκε το έτος 1884 μ.Χ. στην επαρχία Ορέλ της Ρωσίας. Το 1906 μ.Χ. εισήλθε στη μονή της Όπτινα και εκάρη μοναχός με το όνομα Σεβαστιανός. Το 1923 μ.Χ. χειροτονήθηκε διάκονος και το 1927 μ.Χ. πρεσβύτερος. Διακόνησε στην περιοχή Καραγκάντα του Καζακστάν και κοιμήθηκε με ειρήνη το έτος 1966 μ.Χ.
|
1. Από το επίθετο σεβαστός και σημαίνει "αυτός που αξίζει σεβασμού".
2. Αυτός που είναι από την Σεβάστεια, πόλη του Πόντου στα σύνορα Μικρής Αρμενίας.
3. Με τη Βυζαντινή (Λατινική) κατάληξη -ιάνος ή -ιανός, σημαίνει αυτόν που ανήκει στον Σεβαστό.
4. Ο Ρωμαϊκός τίτλος Αύγουστος εκφραζόταν στα Ελληνικά σαν 'Σεβάσμιος' ή Σεβαστός. |
|
19 Απριλίου > Όσιος Συμεών ηγούμενος Ιεράς μονής Φιλοθέου Αγίου Όρους ο Μονοχίτων και Ανυπόδητος
|
|
|
|
Εξελληνισμένο εβραϊκό όνομα 'Σάϊμον' και σημαίνει "προσεχτικό άκουσμα από το Θεό". |
|
19 Απριλίου > Κινητή εορτή - Τετάρτη της Διακαινησίμου. Η Διακαινήσιμος εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και λήγει την αμέσως επόμενη Κυριακή του Θωμά. Κάθε ημέρα της χαρακτηρίζεται σαν Δευτέρα της Διακαινησίμου, Τρίτη της Διακαινησίμου κοκ. Ήταν η εβδομάδα γιορτής των νεοβαπτισθέντων και νεοφώτιστων οι οποίοι έφεραν καθ΄ όλη την διάρκεια της λευκά ενδύματα.
|
|
|
|
Από το ουσιαστικό πέτρα (βράχος) και σημαίνει "ο ακλόνητος". Το όνομα Πέτρος είναι μετάφραση του Αραμαϊκού 'Κηφά' που ήταν το πραγματικό όνομα του Απόστολου Πέτρου. Στην Αρχαία Ελλάδα υπήρχαν τα ονόματα Πετραίος (Κένταυρος) και Πετραία (Ωκεανίδα νύμφη).
|
|
|
|
|
|