|
|
Το όνομα προκύπτει από την φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας που συνέβη ενώ Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής ή Πρόδρομος βάπτιζε τον Ιησού Χριστό στον Ιορδάνη ποταμό, οπότε εμφανίσθηκε το Άγιο Πνεύμα σαν Περιστέρι και κάθισε στην κεφαλή του Ιησού και ταυτόχρονα ακούσθηκε η φωνή του Θεού να λέει ότι ο Ιησούς ήταν ο γιός του ο Αγαπητός.
Η εορτή των Θεοφανείων γράφεται και σαν Θεοφανίων και είναι επίσης γνωστή σαν Επιφάνεια και Φώτα ή Φωτά ή Εορτή των Φώτων. Γιορτάζουν τα ονόματα Θεοφάνης, Θεοφανία, Θεοχάρης, Ιορδάνα, Ιορδάνης, Ουρανία, Ουράνιος, Περιστέρα, Περιστέρης, Τριάδα, Φανή, Φάνος, Φωτεινή, Φωτεινός και Φώτιος,
|
Από το επίθετο φωτεινή και σημαίνει "λαμπερή, γεμάτη φως".
|
|
|
Άγια Θεοφάνεια - Ο Ιωάννης βαφτίζει τον Ιησού Ein Kerem |
|
Το όνομα προκύπτει από την φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας που συνέβη ενώ ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής ή Πρόδρομος βάπτιζε τον Ιησού Χριστό στον Ιορδάνη ποταμό, οπότε εμφανίσθηκε το Άγιο Πνεύμα σαν Περιστέρι και κάθισε στην κεφαλή του Ιησού και ταυτόχρονα ακούσθηκε η φωνή του Θεού να λέει ότι ο Ιησούς ήταν ο γιός του ο Αγαπητός.
Η εορτή των Θεοφανείων γράφεται και σαν Θεοφανίων και είναι επίσης γνωστή σαν Επιφάνεια και Φώτα ή Φωτά ή Εορτή των Φώτων. Γιορτάζουν τα ονόματα Θεοφάνης, Θεοφανία, Θεοχάρης, Ιορδάνα, Ιορδάνης, Ουρανία, Ουράνιος, Περιστέρα, Περιστέρης, Τριάδα, Φανή, Φάνος, Φωτεινή, Φωτεινός και Φώτιος,
|
Από το γνωστό πτηνό και σημαίνει "η αθώα σαν το περιστέρι". Το σύμβολο της εορτής των Θεοφανείων. |
|
|
|
Μαρτύρησε το 1218 μ.Χ.
|
Μουσουλμανικό όνομα που στα Αραβικά γράφεται (أسد) και σημαίνει ‘λιοντάρι’ |
|
|
|
Χριστιανικές πηγές δίνουν σαν εορταστική ημερομηνία αυτό το όνομα, λόγω του ακούσματος της φωνής του Θεού.
|
Από το θεός και το όψ (φωνή, λόγος) και σημαίνει "αυτή που έχει θεσπέσια, θεϊκή φωνή". |
|
|
|
Το όνομα προκύπτει από την φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας που συνέβη ενώ Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής ή Πρόδρομος βάπτιζε τον Ιησού Χριστό στον Ιορδάνη ποταμό, οπότε εμφανίσθηκε το Άγιο Πνεύμα σαν Περιστέρι και κάθισε στην κεφαλή του Ιησού και ταυτόχρονα ακούσθηκε η φωνή του Θεού να λέει ότι ο Ιησούς ήταν ο γιός του ο Αγαπητός.
Η εορτή των Θεοφανείων γράφεται και σαν Θεοφανίων και είναι επίσης γνωστή σαν Επιφάνεια και Φώτα ή Φωτά ή Εορτή των Φώτων. Γιορτάζουν τα ονόματα Θεοφάνης, Θεοφανία, Θεοχάρης, Ιορδάνα, Ιορδάνης, Ουρανία, Ουράνιος, Περιστέρα, Περιστέρης, Τριάδα, Φανή, Φάνος, Φωτεινή, Φωτεινός και Φώτιος,
|
Aπό το Θεός και φαίνω. Σημαίνει "η φανέρωση του Θεού". Αυτός στον οποίο φανερώνεται ο Θεός. |
|
|
|
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα. Πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό.
|
Εξελληνισμένο Εβραϊκό όνομα ‘Jardēn’=κατάβαση, ροή υδάτων προς την θάλασσα και σημαίνει 'ο ρευστός'. |
|
|
Άγια Θεοφάνεια Ο Ιωάννης βαφτίζει τον Ιησού Ein Kerem |
|
Το όνομα προκύπτει από την φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας που συνέβη ενώ ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής ή Πρόδρομος βάπτιζε τον Ιησού Χριστό στον Ιορδάνη ποταμό, οπότε εμφανίσθηκε το Άγιο Πνεύμα σαν Περιστέρι και κάθισε στην κεφαλή του Ιησού και ταυτόχρονα ακούσθηκε η φωνή του Θεού να λέει ότι ο Ιησούς ήταν ο γιός του ο Αγαπητός.
Η εορτή των Θεοφανείων γράφεται και σαν Θεοφανίων και είναι επίσης γνωστή σαν Επιφάνεια και Φώτα ή Φωτά ή Εορτή των Φώτων. Γιορτάζουν τα ονόματα Θεοφάνης, Θεοφανία, Θεοχάρης, Ιορδάνα, Ιορδάνης, Ουρανία, Ουράνιος, Περιστέρα, Περιστέρης, Τριάδα, Φανή, Φάνος, Φωτεινή, Φωτεινός και Φώτιος,
|
Εξελληνισμένο Εβραϊκό όνομα ‘Jardēn’=κατάβαση, ροή υδάτων προς την θάλασσα και σημαίνει 'ο ρευστός'. |
|
|
Άγια Θεοφάνεια - Ο Ιωάννης βαφτίζει τον Ιησού Ein Kerem |
|
Δεν υπάρχει άγιος με αυτό το όνομα, πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από το γνωστό πτηνό και σημαίνει "η αθώα σαν το περιστέρι". Το σύμβολο της εορτής των Θεοφανείων. |
|
-
6 Ιανουαρίου > Άγιος Ανδρέας, οι δυο θυγατέρες του και οι νεομάρτυρες γυναίκες Λυδία, Δομνίκη και Μαρία
|
|
|
Ανήκει στο πάνθεον των νεομαρτύρων του 1919.
|
Από το Λατινικό Domenica και σημαίνει Κυριακή |
|
|
Ο Ιωάννης βαφτίζει τον Ιησού Ein Kerem |
|
Το όνομα προκύπτει από την φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας που συνέβη ενώ Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής ή Πρόδρομος βάπτιζε τον Ιησού Χριστό στον Ιορδάνη ποταμό, οπότε εμφανίσθηκε το Άγιο Πνεύμα σαν Περιστέρι και κάθισε στην κεφαλή του Ιησού και ταυτόχρονα ακούσθηκε η φωνή του Θεού να λέει ότι ο Ιησούς ήταν ο γιός του ο Αγαπητός.
Η εορτή των Θεοφανείων γράφεται και σαν Θεοφανίων και είναι επίσης γνωστή σαν Επιφάνεια και Φώτα ή Φωτά ή Εορτή των Φώτων. Γιορτάζουν τα ονόματα Θεοφάνης, Θεοφανία, Θεοχάρης, Ιορδάνα, Ιορδάνης, Ουρανία, Ουράνιος, Περιστέρα, Περιστέρης, Τριάδα, Φανή, Φάνος, Φωτεινή, Φωτεινός και Φώτιος,
|
Aπό το Θεός και φαίνω. Σημαίνει "η φανέρωση του Θεού". Αυτή στην οποία φανερώνεται ο Θεός. |
|
|
Άγια Θεοφάνεια Ο Ιωάννης βαφτίζει τον Ιησού Ein Kerem |
|
Το όνομα προκύπτει από την φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας που συνέβη ενώ ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής ή Πρόδρομος βάπτιζε τον Ιησού Χριστό στον Ιορδάνη ποταμό, οπότε εμφανίσθηκε το Άγιο Πνεύμα σαν Περιστέρι και κάθισε στην κεφαλή του Ιησού και ταυτόχρονα ακούσθηκε η φωνή του Θεού να λέει ότι ο Ιησούς ήταν ο γιός του ο Αγαπητός.
Η εορτή των Θεοφανείων γράφεται και σαν Θεοφανίων και είναι επίσης γνωστή σαν Επιφάνεια και Φώτα ή Φωτά ή Εορτή των Φώτων. Γιορτάζουν τα ονόματα Θεοφάνης, Θεοφανία, Θεοχάρης, Ιορδάνα, Ιορδάνης, Ουρανία, Ουράνιος, Περιστέρα, Περιστέρης, Τριάδα, Φανή, Φάνος, Φωτεινή, Φωτεινός και Φώτιος,
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'ουρανός' και σημαίνει "αυτήν που προέρχεται από, ή ανήκει ή αναφέρεται στον ουρανό". Μεταφορικά εννοεί την εξαίσια, την θαυμάσια. |
|
6 Ιανουαρίου > Άγιος Ανδρέας, οι δυο θυγατέρες του, και οι νεομάρτυρες γυναίκες Λυδία, Δομνίκη και Μαρία
|
|
|
Οι Άγιοι αυτοί Μάρτυρες, μαρτύρησαν το έτος 1919. Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Από το επίθετο 'λυδός'= λείος, απαλός και σημαίνει αυτήν που έχει λεία και απαλή επιδερμίδα.
Επίσης οι Λύδιοι θεωρούνταν άνθρωποι ηδυπαθείς και αβροδίαιτοι, οπότε η λέξη ‘λύδια’ κατέληξε να σημαίνει και φιλήδονη.
|
|
|
|
Το όνομα προκύπτει από την φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας που συνέβη ενώ ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής ή Πρόδρομος βάπτιζε τον Ιησού Χριστό στον Ιορδάνη ποταμό, οπότε εμφανίσθηκε το Άγιο Πνεύμα σαν Περιστέρι και κάθισε στην κεφαλή του Ιησού και ταυτόχρονα ακούσθηκε η φωνή του Θεού να λέει ότι ο Ιησούς ήταν ο γιός του ο Αγαπητός.
Η εορτή των Θεοφανείων γράφεται και σαν Θεοφανίων και είναι επίσης γνωστή σαν Επιφάνεια και Φώτα ή Φωτά ή Εορτή των Φώτων. Γιορτάζουν τα ονόματα Θεοφάνης, Θεοφανία, Θεοχάρης, Ιορδάνα, Ιορδάνης, Ουρανία, Ουράνιος, Περιστέρα, Περιστέρης, Τριάδα, Φανή, Φάνος, Φωτεινή, Φωτεινός και Φώτιος,
Αγία Τριάδα στον χριστιανισμό ονομάζεται το σύνολο των προσώπων (υποστάσεων) του Θεού. Δηλαδή Ο Θεός είναι ένας Τριαδικός, επειδή έχει μία ουσία (φύση), και τρία πρόσωπα (υποστάσεις). Τα τρία πρόσωπα ή υποστάσεις είναι ο Πατήρ, ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα, τα οποία είναι αδιαίρετα και ομοούσια κατά τη θεότητα, έχουν την ίδια δύναμη και κοινή Θεία ουσία. Αποτελεί ένα από τα κυριότερα δόγματα που αποδέχεται η πλειοψηφία των εκκλησιών του χριστιανικού κόσμου, το οποίο είναι γνωστό και ως Τριαδικό Δόγμα.
Με την αιτιολογία ότι η Παλαιά Διαθήκη παραδέχεται αυστηρό μονοθεϊσμό, ο Ιουδαϊσμός, το Ισλάμ αλλά και χριστιανικές ομολογίες, όπως οι Ουνιταριανοί, οι Χριστάδελφοι, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά και ορισμένες Ευαγγελικές και Πεντηκοστιανικές εκκλησίες, δεν αποδέχονται το δόγμα της Αγίας Τριάδας.
|
Οτιδήποτε αποτελείται από τρια μέρη. |
|
|
|
| | Άγια Θεοφάνεια - Ο Ιωάννης βαφτίζει τον Ιησού Ein Kerem | Φιλοξενία του Αβραάμ Αντρέι Ρουμπλιώφ |
|
6 Ιανουαρίου > Άγιος Ανδρέας, οι δυο θυγατέρες του, και οι νεομάρτυρες γυναίκες Λυδία, Δομνίκη και Μαρία
|
|
|
Ο Άγιος Ανδρέας, οι δυο θυγατέρες του και οι νεομάρτυρες γυναίκες Λυδία, Δομνίκη και Μαρία μαρτύρησαν το 1919 μ.Χ.
|
Από το αρχαίο ουσιαστικό ανήρ (γενική ανδρός) και σημαίνει "ο ανδρείος, ο πραγματικός άνδρας". |
|
|
|
Ο Άγιος Ιερομάρτυρας Ρωμανός, καταγόταν από τη Δομινίτζα (ή Δημινίτζα) της Λακεδαίμονος. Ήταν Ιερομόναχος στην Κωνσταντινούπολη. Αρνούμενος να υποκύψει στις πιέσεις των Τούρκων για εξωμοσία και ελέγχων με παρρησία την πλάνη των απίστων, μαρτύρησε το έτος 1695 μ.Χ., διά ξίφους.
|
Από τη λέξη Ρώμη, ο Ρωμαίος. Ο σφριγηλός |
|
|
|
Εμφανίσθηκε συμβολίζοντας το Άγιο Πνεύμα κατά την βάπτιση του Ιησού από τον Ιωάννη τον Πρόδρομο στον Ιορδάνη ποταμό.
|
Από την Εβραϊκή λέξη 'yoni' που σημαίνει περιστέρι, το σύμβολο της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος στην βάπτιση του Ιησού Χριστού. |
|
|
|
Μαρτύρησε το έτος 615 μ.Χ.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις, γη + έργον, και σημαίνει τον εργαζόμενο την γη αλλά και αυτόν που επιδέχεται πνευματική καλλιέργεια. |
|
|
|
Καταγόταν από την Ιβηρία και ήταν υιός ιερέως. Χειροτονήθηκε αναγνώστης από τον Μέγα Βασίλειο και χειροτονήθηκε διάκονος από τον αδελφό του Μεγάλου Βασιλείου, Επίσκοπο Νύσσης Γρηγόριο. Ο Θεός τον προίκισε με το χάρισμα της ρητορικής δεινότητας. Από αυτό οδηγήθηκε σε υπερηφάνεια και λίγο έλειψε να χάσει την σωφροσύνη του, αφού η αμαρτία του εγωισμού τον οδήγησε στο να ερωτευθεί κάποια πλούσια γυναίκα. Ήλθε όμως σε μετάνοια και οδήγησε τα βήματά του στα Ιεροσόλυμα, όπου και πάλι αντιμετώπισε τον πειρασμό της υπερηφάνειας. Πνευματικός του σύμβουλος στάθηκε η Οσία Μελάνη η Ρωμαία (τιμάται 31 Δεκεμβρίου), που ασκήτευε σε ένα μικρό και πενιχρό κελί των Ιεροσολύμων. Έτσι ο Άγιος κατέφυγε σε κάποιο όρος της Νιτρίας, όπου έζησε το μοναχικό πολίτευμα με προσευχή, νηστεία και εγκράτεια. Ο Θεός δεν τον εγκατέλειψε και τον αξίωσε του προορατικού χαρίσματος. Ο Όσιος Ευάγριος κοιμήθηκε με ειρήνη περί το 415 μ.Χ
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις έυ' + 'άγρα' και σημαίνει αυτόν που κυνηγά ωραία θηράματα. |
|
|
|
Ο Όσιος Θεοφάνης (κατά κόσμον Γεώργιος Γκοβόρωφ) γεννήθηκε στις 10.1.1815 μ.Χ. στο χωριό Τσερνάφσκα της επαρχίας Ορλώφ της Ρωσίας. Το. Ο πατέρας του ήταν ιερέας. Από μικρός δέχθηκε την ευεργετική επίδραση, που εξασκεί στην ψυχή το εκκλησιαστικό περιβάλλον, με τις εικόνες, τις ψαλμωδίες, τις ακολουθίες, τις τελετές. Ο ίδιος έγραφε ότι το περιβάλλον αυτό αποτελεί ισχυρότατο παράγοντα για τη σωστή αγωγή της παιδικής ψυχής.
Η Εκκλησία τον εξέλεξε Επίσκοπο της επαρχίας Ταμπώφ και αργότερα της επαρχίας Βλαντιμίρ. Για το έργο του, γράφει ένας βιογράφος του: «Ο Επίσκοπος Θεοφάνης υπήρξε ένας αληθινός ποιμένας, στο μέσον ενός λαού ειδωλολατρικού, που δεν γνώριζε καλά - καλά τον Θεό. Όντας ο ίδιος υπόδειγμα για τους κληρικούς του, αφιερώθηκε με όλη του την ψυχή στην αποστολή του και ιδιαίτερα στο κήρυγμα. Ζώντας πολύ απλά, απασχολείτο εναλλακτικά με την μελέτη και την προσευχή. Στη ζωή του ως Επίσκοπος φρόντιζε να κάνει πιο στενές και πιο εγκάρδιες τις σχέσεις του με τους πιστούς. Ήθελε να μην υπάρχει κάτι που να εμποδίζει τον λαό να έρχεται κοντά του. Του άρεσε να βρίσκεται ανάμεσα στους πιστούς, που τους αγαπούσε με μια ολοκληρωτική και πατρική αφοσίωση».
Το 1866 μ.Χ. παραιτείται από τη θέση του Επισκόπου, αφήνει την επαρχία του και κλείνεται για είκοσι οκτώ ολόκληρα χρόνια σε ένα πτωχό κελί στην έρημο του Βισένσκ και ζει την ζωή του εγκλείστου. Αποκόπηκε από τον κόσμο με πλήρη αφοσίωση στον Θεό και τη θεωρία του Προσώπου Αυτού. Προσευχόταν όλη μέρα χωρίς διακοπή. Το φαγητό του ήταν πολύ απλό. Και όταν ήθελε να ξεκουραστεί, πάλι εργαζόταν χειρονακτικά. Πολύ χρόνο της έγκλειστης ζωής του ο Όσιος τον αφιέρωσε στην αλληλογραφία. Έτσι στο διάστημα των είκοσι οκτώ ετών του εγκλεισμού του έγραψε χιλιάδες επιστολές, οι οποίες αποτελούν ένα ανεκτίμητο πνευματικό θησαυρό ορθοδόξου πίστεως και θεογνωσίας.
Ο Άγιος Θεοφάνης κοιμήθηκε, οσίως, με ειρήνη, στις 6 Ιανουαρίου του 1894 μ.Χ., σε ηλικία 79 ετών.
|
Aπό το Θεός και φαίνω. Σημαίνει "η φανέρωση του Θεού". Αυτός στον οποίο φανερώνεται ο Θεός. |
|
|
|
Ασκήτεψε στην Μονή του Βάλαμο της Φιλανδίας και κοιμήθηκε με ειρήνη το έτος 1824 μ.Χ.
|
Από τα ουσιαστικά νίκη και λαός και σημαίνει "αυτός για τον οποίο ο λαός πιστεύει ότι μπορεί να του φέρει τη νίκη". |
|
|
|
(Γιανόβσκυ) κοιμήθηκε με ειρήνη το έτος 1876 μ.Χ.
|
Από το λατινικό όνομα 'Sergius' που κι αυτό μάλλον είναι Ετρουσκικό (Σημερινή περιοχή Τοσκάνης) και μάλλον σημαίνει υπηρέτης.
Καμιά σχέση με την Τουρκικής προέλευσης λέξη 'σεργιάνι' (seyran) |
|
|
|
|
Από το επίθετο "φωτεινός" και σημαίνει "λαμπερός, γεμάτος φως".Κατά μια άλλη έννοια καθαρός, αυτός που έχει προφητικές ικανότητες. |
|
|
|
Με την βάπτιση του Ιησού γίνεται φανερόν ότι είχε φθάσει η ώρα για ν’ αρχίσει ο Ιησούς το δημόσιο λυτρωτικό του έργο. Και θέλησε ο Θεός Πατήρ να διακηρύξει επίσημα την έναρξη του Μεσσιακού έργου, δείχνοντας στους ανθρώπους το Λυτρωτή τους. Η διακήρυξη έγινε με τη φωνή του Πατρός εξ ουρανού: «Ούτος εστιν ο υιός μου ο αγαπητός, εν ω ευδόκησα» και με την έλευση του Αγίου Πνεύματος εν είδει περιστεράς πάνω στον Ιησού. Για πρώτη φορά ο Θεός απεκάλυπτε την τριαδικότητά του, έτσι ο Πατήρ φανερώθηκε με τη φωνή απ’ τους ουρανούς, ο Υιός φανερώθηκε σαρκωμένος να βαπτίζεται, και το Άγιο Πνεύμα φανερώθηκε εν είδει περιστεράς, να κατεβαίνει στο Μεσσία Χριστό.
|
Μόνο για τον Ιησού Χριστό. Κανένας άλλος δεν έχει αυτό το όνομα. Η λέξη χριστός σημαίνει κεχρισμένος, αυτός που φέρει το χρίσμα και αποτελεί την Ελληνική μετάφραση της Εβραϊκής λέξης ‘μασιχα’ (Μεσσίας). Στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο αναφέρεται η φράση «ευρήκαμεν τον Μεσσίαν, ό εστίν ερμηνευόμενον τον Χριστόν».
Το όνομα Ιησούς προέρχεται από το Εβραϊκό Γιεσούα που σημαίνει ο Θεός σώζει. |
|
|
|
|
|