Εορτές 21 Νοεμβρίου: Βενδολίνη Βιργίνιος Εισοδία Εισόδια της Θεοτόκου Εισόδιος Λεμονής Λεμονθέα Λεμονθέος Λεμονιά Μαρέβα Μαρία, Εισόδια της Θεοτόκου Παναγία η Σουλτάνα Σουλτάνος
©ΤΕΗ - Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία: -
Άλλες Σημερινές Εορτές: Άγιος Ηλιόδωρος της Παμφυλίας Άγιος Προκόπιος της Βιάτκα Άγιος Σωζόμενος ο Αλαμάνος Άγιος Σωζόμενος ο Θαυματουργός Βασίλης Αλεξάνδρου Δέσποινα, Τα Εισόδια της Θεοτόκου Εισόδια της Θεοτόκου Μαρίκα Μάριος Όσιος Προκόπιος της Βιάτκα Παναγία η Σφαλαγγιώτισσα Παναγιώτα, Τα Εισόδια της Θεοτόκου Σύναξη της Παναγίας της Μαχαιριώτισσας
Εορτές 22 Φεβρουαρίου 2025 <> 
Κύριες Εορτές
22 Φεβρουαρίου > Αγία Ανθούσα και οι δώδεκα υπηρέτες της
Η Αγία Ανθούσα με τον Άγιο Συνετό
Η Αγία Ανθούσα και οι δώδεκα υπηρέτες της μαρτύρησαν διά σπάθης.
Όνομα: Ανθή
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'ανθώ' και σημαίνει "αυτή που ανθίζει". Ανάλογα με τα διάφορα υποκοριστικά που προέρχονται από αυτό το όνομα και αυτό το ρήμα έχουμε και τις διάφορες έννοιες που αυτά τα υποκοριστικά εκφράζουν όπως π.χ. Ανθώ= αυτή που βρίσκεται σε περίοδο άνθησης, ανθίζει, Ανθούσα= αυτή που βρίσκεται σε πλήρη άνθηση, Άνθεια και Άνθεα ή Ανθέα=ανθηρή, λαμπερή, Ανθηίς= ανθισμένη, και ούτω καθεξής.
Καταγόταν από την Ελλάδα και πήγε στη Ρώμη κατά τις αρχές του 2ου αιώνα μ.Χ. Εξελέγη Επίσκοπος Ρώμης το 125 μ.Χ., διαδεχθείς τον Επίσκοπο Σίξτο Α'. Ως Επίσκοπος Ρώμης καταπολέμησε τις ποικίλες αιρέσεις των Γνωστικών και εισήγαγε πολλές λειτουργικές διατάξεις της Εκκλησίας της Ανατολής στη Δύση. Ο Άγιος Τελεσφόρος μαρτύρησε το έτος 136 μ.Χ.
Όνομα: Τελεσφόρος
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'τέλος' και 'φέρω' και εννοεί αυτόν που ολοκληρώνει κάτι, που είναι αποτελεσματικός.
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό.
Όνομα: Βαραδάτη
Ετυμολογία: Από το Λατινικό όνομα 'Baradatus' ή 'Varadatus'. Υπό περαιτέρω διερεύνηση.
(Χωρίς σχόλια) Σε ένα μεγάλο χωριό της νοτιοδυτικής Γεωργίας τον 6ο αι. μ.Χ., στην πεδιάδα Κολά, όπου βρίσκονται οι πηγές του ποταμού Κύρου, ζούσαν ελάχιστοι Χριστιανοί. Οι περισσότεροι κάτοικοι ήταν ακόμη ειδωλολάτρες. Τα παιδιά των Χριστιανών έπαιζαν με τα παιδιά των ειδωλολατρών και μόλις ο ιερεύς κτυπούσε την καμπάνα για τον Εσπερινό, άφηναν το παιχνίδι και έτρεχαν στην Εκκλησία. Τα ακολουθούσαν όμως πάντοτε εννέα από τα παιδιά των ειδωλολατρών: ο Γουαράμ, ο Αταρνέρσε, ο Μπακάρ, ο Βάτσε, ο Μπατζίμι, ο Τάτσι, ο Τζουανσέρι, ο Ραμάζι και ο Παρσμάν. Μα σαν έφθαναν στην πύλη του ναού, οι Χριστιανοί δεν επέτρεπαν σε αυτά να εισέλθουν στο ναό. Αυτό έγινε αρκετές φορές. Τα παιδιά επέμεναν και αποφάσισαν να βαπτισθούν Χριστιανοί.

Ο ιερέας του χωριού, ένας σεβάσμιος και άγιος λευΐτης, τα κατήχησε και τα δίδαξε τις ευαγγελικές εντολές. Δεν τολμούσε όμως να τα βαπτίσει την ημέρα, διότι φοβόταν τους ειδωλολάτρες. Μια νύχτα, λοιπόν, τα πήρε μαζί του και τα οδήγησε στον ποταμό. Πολλοί Χριστιανοί τον ακολούθησαν. Την εποχή εκείνη το ποτάμι ήταν παγωμένο. Μα μόλις τα παιδιά μπήκαν μέσα, για να βαπτισθούν, το νερό, με τη δύναμη του Θεού, έγινε ζεστό. Το εξαίσιο αυτό θαύμα το ακολούθησε ένα άλλο θαυμαστό γεγονός: Άγγελοι από τον ουρανό κατέβηκαν και να ένδυσαν με λευκούς χιτώνες. Την επόμενη ημέρα οι ειδωλολάτρες γονείς αναζήτησαν τα παιδιά τους. Τα βρήκαν στα σπίτια των Χριστιανών και πληροφορήθηκαν τι είχε συμβεί. Έγιναν έξαλλοι και οργίσθηκαν. Άρχισαν να τα κτυπούν και να προσπαθούν να τα πείσουν να αρνηθούν τον Χριστό. Εκείνα όμως ομολογούσαν με αθωότητα και ανδρεία την πίστη τους στον Κύριο. Έτσι αποφάσισαν να τα φονεύσουν, προς παραδειγματισμό και των υπολοίπων συγχωριανών τους. Με επικεφαλής τον ηγεμόνα πήγαν κοντά στον ποταμό και έσκαψαν ένα βαθύ λάκκο, όπου έριξαν μέσα τους μικρούς Αγίους. Ήσαν όλοι από επτά μέχρι εννέα χρόνων.

Όνομα: Βατσέ
Ετυμολογία: Πιθανώς από το Γεωργιανό 'Bitchia'=αγόρι. Υπό περαιτέρω διερεύνηση.
Δεν υπάρχει αγία με τέτοιο όνομα, για χριστιανική εορτή παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Θαλασσία
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό αλς=θάλασσα. Τη δασεία που έπαιρνε η λέξη αντικατέστησε το γράμμα ‘θ’.
Για χριστιανική εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Λίμνη
Ετυμολογία: Η σχετική με λίμνη, ίσως που κατάγεται από την περιοχή κάποιας λίμνης,
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα, παρακαλώ πηγαίνετε το αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Μπακαρία
Ετυμολογία: Υπό διερεύνηση
(Χωρίς σχόλια) Σε ένα μεγάλο χωριό της νοτιοδυτικής Γεωργίας τον 6ο αι. μ.Χ., στην πεδιάδα Κολά, όπου βρίσκονται οι πηγές του ποταμού Κύρου, ζούσαν ελάχιστοι Χριστιανοί. Οι περισσότεροι κάτοικοι ήταν ακόμη ειδωλολάτρες. Τα παιδιά των Χριστιανών έπαιζαν με τα παιδιά των ειδωλολατρών και μόλις ο ιερεύς κτυπούσε την καμπάνα για τον Εσπερινό, άφηναν το παιχνίδι και έτρεχαν στην Εκκλησία. Τα ακολουθούσαν όμως πάντοτε εννέα από τα παιδιά των ειδωλολατρών: ο Γουαράμ, ο Αταρνέρσε, ο Μπακάρ, ο Βάτσε, ο Μπατζίμι, ο Τάτσι, ο Τζουανσέρι, ο Ραμάζι και ο Παρσμάν. Μα σαν έφθαναν στην πύλη του ναού, οι Χριστιανοί δεν επέτρεπαν σε αυτά να εισέλθουν στο ναό. Αυτό έγινε αρκετές φορές. Τα παιδιά επέμεναν και αποφάσισαν να βαπτισθούν Χριστιανοί.

Ο ιερέας του χωριού, ένας σεβάσμιος και άγιος λευΐτης, τα κατήχησε και τα δίδαξε τις ευαγγελικές εντολές. Δεν τολμούσε όμως να τα βαπτίσει την ημέρα, διότι φοβόταν τους ειδωλολάτρες. Μια νύχτα, λοιπόν, τα πήρε μαζί του και τα οδήγησε στον ποταμό. Πολλοί Χριστιανοί τον ακολούθησαν. Την εποχή εκείνη το ποτάμι ήταν παγωμένο. Μα μόλις τα παιδιά μπήκαν μέσα, για να βαπτισθούν, το νερό, με τη δύναμη του Θεού, έγινε ζεστό. Το εξαίσιο αυτό θαύμα το ακολούθησε ένα άλλο θαυμαστό γεγονός: Άγγελοι από τον ουρανό κατέβηκαν και να ένδυσαν με λευκούς χιτώνες. Την επόμενη ημέρα οι ειδωλολάτρες γονείς αναζήτησαν τα παιδιά τους. Τα βρήκαν στα σπίτια των Χριστιανών και πληροφορήθηκαν τι είχε συμβεί. Έγιναν έξαλλοι και οργίσθηκαν. Άρχισαν να τα κτυπούν και να προσπαθούν να τα πείσουν να αρνηθούν τον Χριστό. Εκείνα όμως ομολογούσαν με αθωότητα και ανδρεία την πίστη τους στον Κύριο. Έτσι αποφάσισαν να τα φονεύσουν, προς παραδειγματισμό και των υπολοίπων συγχωριανών τους. Με επικεφαλής τον ηγεμόνα πήγαν κοντά στον ποταμό και έσκαψαν ένα βαθύ λάκκο, όπου έριξαν μέσα τους μικρούς Αγίους. Ήσαν όλοι από επτά μέχρι εννέα χρόνων.
Όνομα: Μπατζίμι
Ετυμολογία: Ίσως από το Γεωργιανό Μπαντζί ή Μπαντρί = Πανσέληνος. Υπό περαιτέρω διερεύνηση
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα, παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Μπατζιμία
Ετυμολογία: Ίσως από το Γεωργιανό Μπαντζί ή Μπαντρί = Πανσέληνος. Υπό περαιτέρω διερεύνηση
Οσιος Βαραδατος
Ο Όσιος Βαραδάτος καταγόταν από την Αλεξάνδρεια και σε νεαρή ηλικία, επέλεξε την ερημική ζωή. Έτσι, όταν ο Πατριάρχης Αντιοχείας Θεόδοτος (418 - 427 μ.Χ.), πληροφορήθηκε για τις σπάνιες αρετές του Βαραδάτη, φρόντισε να τον αποσπάσει από την ασκητική ζωή του για να τον χρησιμοποιήσει στο πολύπλευρο κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο της εκκλησίας. Πράγματι, ο Όσιος δέχθηκε την πρόταση και σε περιόδους νηστείας περιόδευσε στις πόλεις και με την Άγια ζωή του ενέπνευσε το σεβασμό στο δημιουργό Θεό και τις εντολές του, ως επίσης ενέπνευσε υπομονή στις δύσκολες περιστάσεις της ζωής. Έτσι οσιακά εκοιμήθη σε μία από τις περιοδείες του.
Όνομα: Βαραδάτος
Ετυμολογία: Από το Λατινικό όνομα 'Baradatus' ή 'Varadatus'. Υπό περαιτέρω διερεύνηση.
22 Φεβρουαρίου > Όσιοι Θαλάσσιος και Λιμναίος
Ο Όσιος Θαλάσσιος είχε ασκητήριο επάνω σ' ένα μικρό βουνό από όπου κατέβαινε στα κοντινά χωριά και δίδασκε το λόγο του Θεού.

Ο Λιμναίος, νεώτερος από το Θαλάσσιο, όταν άκουσε γι' αυτόν, ήλθε κοντά του και πήρε από τον καλό αυτό διδάσκαλο υπόδειγμα γνήσιας και αληθινής μοναχικής ζωής. Μετά την κοίμηση του Οσίου Θαλασσίου κατέφυγε στον Όσιο Μάρωνα. Ανέβηκε στην κορυφή ενός όρους που ήταν κοντά στην πόλη Ταργάλα και περιέφραξε με ξερόλιθους ένα τόπο μέσα στον οποίο διέμενε ασκητικά, άστεγος, επί τριάντα οκτώ ολόκληρα χρόνια, εκτεθειμένος στο ψύχος και στον καύσωνα.
Υπάρχουν ισχυρισμοί ότι βοήθησε ποικιλοτρόπως πολλούς τυφλούς.
Πέθανε ειρηνικά.
Όνομα: Θαλάσσιος
Ετυμολογία: Από το αρχαίο Ελληνικό αλς=θάλασσα. Τη δασεία που έπαιρνε η λέξη αντικατέστησε το γράμμα ‘θ’.
Ο Όσιος Θαλάσσιος είχε ασκητήριο επάνω σ' ένα μικρό βουνό από όπου κατέβαινε στα κοντινά χωριά και δίδασκε το λόγο του Θεού.

Ο Λιμναίος, νεώτερος από το Θαλάσσιο, όταν άκουσε γι' αυτόν, πήγε κοντά του και πήρε από τον καλό αυτό διδάσκαλο υπόδειγμα γνήσιας και αληθινής μοναχικής ζωής. Μετά την κοίμηση του Οσίου Θαλασσίου κατέφυγε στον Όσιο Μάρωνα. Ανέβηκε στην κορυφή ενός όρους που ήταν κοντά στην πόλη Ταργάλα και περιέφραξε με ξερόλιθους ένα τόπο μέσα στον οποίο διέμενε ασκητικά, άστεγος, επί τριάντα οκτώ ολόκληρα χρόνια, εκτεθειμένος στο ψύχος και στον καύσωνα.
Υπάρχουν ισχυρισμοί ότι βοήθησε ποικιλοτρόπως πολλούς τυφλούς.

Πέθανε ειρηνικά.
Όνομα: Λίμνος
Ετυμολογία: Ο σχετικός με λίμνη, ίσως που κατάγεται από την περιοχή κάποιας λίμνης,
Το μαρτύριο των εννέα παιδομαρτύρων έγινε τον 6ο αιώνα μ.Χ. σε ένα μεγάλο χωριό της νοτιοδυτικής Γεωργίας, στην πεδιάδα Κολά, όπου βρίσκονται οι πηγές του ποταμού Κύρου, ζούσαν ελάχιστοι Χριστιανοί. Οι περισσότεροι κάτοικοι ήταν ακόμη ειδωλολάτρες. Τα παιδιά των Χριστιανών έπαιζαν με τα παιδιά των ειδωλολατρών και μόλις ο ιερεύς κτυπούσε την καμπάνα για τον Εσπερινό, άφηναν το παιχνίδι και έτρεχαν στην Εκκλησία. Τα ακολουθούσαν όμως πάντοτε εννέα από τα παιδιά των ειδωλολατρών: ο Γουαράμ, ο Αταρνέρσε, ο Μπακάρ, ο Βάτσε, ο Μπατζίμι, ο Τάτσι, ο Τζουανσέρι, ο Ραμάζι και ο Παρσμάν. Μα σαν έφθασαν στην πύλη του ναού, οι Χριστιανοί δεν επέτρεπαν σε αυτά να εισέλθουν στο ναό. Αυτό έγινε αρκετές φορές. Τα παιδιά επέμεναν και αποφάσισαν να βαπτισθούν Χριστιανοί Την επόμενη ημέρα οι ειδωλολάτρες γονείς αναζήτησαν τα παιδιά τους. Τα βρήκαν στα σπίτια των Χριστιανών και πληροφορήθηκαν τι είχε συμβεί. Έγιναν έξαλλοι και οργίσθηκαν. Άρχισαν να τα κτυπούν και να προσπαθούν να τα πείσουν να αρνηθούν τον Χριστό. Εκείνα όμως ομολογούσαν με αθωότητα και ανδρεία την πίστη τους στον Κύριο. Έτσι αποφάσισαν να τα φονεύσουν, προς παραδειγματισμό και των υπολοίπων συγχωριανών τους. Με επικεφαλής τον ηγεμόνα πήγαν κοντά στον ποταμό και έσκαψαν ένα βαθύ λάκκο, όπου έριξαν μέσα τους μικρούς Αγίους. Ήσαν όλοι από επτά μέχρι εννέα χρόνων.
Όνομα: Μπακάρ
Ετυμολογία: Υπό διερεύνηση
Σε ένα μεγάλο χωριό της νοτιοδυτικής Γεωργίας, στην πεδιάδα Κολά, όπου βρίσκονται οι πηγές του ποταμού Κύρου, ζούσαν ελάχιστοι Χριστιανοί. Οι περισσότεροι κάτοικοι ήταν ακόμη ειδωλολάτρες. Τα παιδιά των Χριστιανών έπαιζαν με τα παιδιά των ειδωλολατρών και μόλις ο ιερεύς κτυπούσε την καμπάνα για τον Εσπερινό, άφηναν το παιχνίδι και έτρεχαν στην Εκκλησία. Ο ιερεύς του χωριού, ένας σεβάσμιος και άγιος λευΐτης, τα κατήχησε και τα δίδαξε τις ευαγγελικές εντολές. Δεν τολμούσε όμως να τα βαπτίσει την ημέρα, διότι φοβόταν τους ειδωλολάτρες. Μια νύχτα, λοιπόν, τα πήρε μαζί του και τα οδήγησε στον ποταμό όπου τα εβάφτισε. Την επόμενη ημέρα οι ειδωλολάτρες γονείς αναζήτησαν τα παιδιά τους. Τα βρήκαν στα σπίτια των Χριστιανών και πληροφορήθηκαν τι είχε συμβεί. Έγιναν έξαλλοι και οργίσθηκαν. Άρχισαν να τα κτυπούν και να προσπαθούν να τα πείσουν να αρνηθούν τον Χριστό. Εκείνα όμως ομολογούσαν με αθωότητα και ανδρεία την πίστη τους στον Κύριο. Έτσι αποφάσισαν να τα φονεύσουν, προς παραδειγματισμό και των υπολοίπων συγχωριανών τους.
Όνομα: Ραμαζί
Ετυμολογία: Γεωργιανό όνομα υπό περαιτέρω διερεύνηση
Το μαρτύριο των εννέα παιδομαρτύρων έγινε τον 6ο αιώνα μ.Χ. σε ένα μεγάλο χωριό της νοτιοδυτικής Γεωργίας, στην πεδιάδα Κολά, όπου βρίσκονται οι πηγές του ποταμού Κύρου, ζούσαν ελάχιστοι Χριστιανοί. Οι περισσότεροι κάτοικοι ήταν ακόμη ειδωλολάτρες. Τα παιδιά των Χριστιανών έπαιζαν με τα παιδιά των ειδωλολατρών και μόλις ο ιερεύς κτυπούσε την καμπάνα για τον Εσπερινό, άφηναν το παιχνίδι και έτρεχαν στην Εκκλησία. Τα ακολουθούσαν όμως πάντοτε εννέα από τα παιδιά των ειδωλολατρών μεταξύ τους ο Παρσμάν. Μα σαν έφθασαν στην πύλη του ναού, οι Χριστιανοί δεν επέτρεπαν σε αυτά να εισέλθουν στο ναό. Αυτό έγινε αρκετές φορές. Τα παιδιά επέμεναν και αποφάσισαν να βαπτισθούν Χριστιανοί. Ο ιερεύς του χωριού, ένας σεβάσμιος και άγιος λευΐτης, τα κατήχησε και τα δίδαξε τις ευαγγελικές εντολές. Δεν τολμούσε όμως να τα βαπτίσει την ημέρα, διότι φοβόταν τους ειδωλολάτρες. Μια νύχτα, λοιπόν, τα πήρε μαζί του και τα οδήγησε στον ποταμό. Πολλοί Χριστιανοί τον ακολούθησαν. Την εποχή εκείνη το ποτάμι ήταν παγωμένο. Μα μόλις τα παιδιά μπήκαν μέσα, για να βαπτισθούν, το νερό, με τη δύναμη του Θεού, έγινε ζεστό. Οι γονείς αποφάσισαν να τα φονεύσουν, προς παραδειγματισμό και των υπολοίπων συγχωριανών τους. Με επικεφαλής τον ηγεμόνα πήγαν κοντά στον ποταμό και έσκαψαν ένα βαθύ λάκκο, όπου έριξαν μέσα τους μικρούς Αγίους. Ήσαν όλοι από επτά μέχρι εννέα χρόνων.
Όνομα: Πάρνσμαν
Ετυμολογία: Υπό διερεύνηση
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα παρακαλώ πηγαλινετε στο αντίστοιχο ανδρικό.
Όνομα: Τάτση
Ετυμολογία: Υπό διερεύνηση
Σε ένα χωριό της νοτιοδυτικής Γεωργίας, κατοικούσαν ειδωλολάτρες και χριστιανοί, όπου τα παιδιά συνήθιζαν να παίζουν μαζί. Την ώρα του εσπερινού τα παιδιά των ειδωλολατρών πήγαιναν και εκείνα στην εκκλησία, έχοντας την επιθυμία να γίνουν χριστιανά. Έτσι ο ιερέας του χωριού αποφάσισε να τα βαφτίσει. Όταν οι γονείς πληροφορήθηκαν το γεγονός αυτό, τα σκότωσαν.
Όνομα: Τάτσι
Ετυμολογία: Υπό δερεύνηση
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
Όνομα: Τελεσφόρα
Ετυμολογία: Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'τέλος' κια 'φέρω' και εννοεί αυτήν που ολοκληρώνει κάτι, που είναι αποτελεσματική.
Σε ένα χωριό της νοτιοδυτικής Γεωργίας, κατοικούσαν ειδωλολάτρες και χριστιανοί, όπου τα παιδιά συνήθιζαν να παίζουν μαζί. Την ώρα του εσπερινού τα παιδιά των ειδωλολατρών πήγαιναν και εκείνα στην εκκλησία, έχοντας την επιθυμία να γίνουν χριστιανά. Έτσι ο ιερέας του χωριού αποφάσισε να τα βαφτίσει. Όταν οι γονείς πληροφορήθηκαν το γεγονός αυτό, τα σκότωσαν.
Όνομα: Τζουανσέρι
Ετυμολογία: Υπό διερεύνηση
Εορτές ©ΤΕΗ
-
Άλλες Εορτές
Η Αγία Θεοκτίστη (Μιχαήλοβνα) καταγόταν από τη Ρωσία και ήταν διά Χριστόν σαλή (σαλεμένη). Μαρτύρησε το έτος 1936 μ.Χ.
Όνομα: Θεοκτίστη
Ετυμολογία: Αυτή που κτίστηκε ή δημιουργήθηκε από το Θεό.
22 Φεβρουαρίου > Εύρεση των τιμίων λειψάνων του Αποστολου Ανδρονίκου.
Άγιος Ανδρονικος ο Απόστολος
Οι άγιοι Απόστολοι Ανδρόνικος και Ιουνία συγκαταλέγονται ανάμεσα στους εβδομήκοντα Αποστόλους οι οποιοι εορτάζονται στις 4 Ιανουαρίου. Συνεργάσθηκαν με τον Απόστολο Παύλο, για τους οποίους γράφει στην προς Ρωμαίους επιστολή του: «Ασπάσασθε Ανδρόνικον και Ιουνίαν τους συγγενείς μου και συναιχμαλώτους μου, οίτινες είσιν επίσημοι εν τοις αποστόλοις, οι και προ εμού γεγόνασιν εν Χριστώ». Δηλαδή, χαιρετήστε τον Ανδρόνικο και την Ιουνία, τους συμπατριώτες μου, που καταδιώχθηκαν και φυλακίσθηκαν μαζί μου και είναι διακεκριμένοι μεταξύ εκείνων που ασκούν την αποστολή του κηρύγματος, και οι όποιοι μάλιστα προσήλθαν στο Χριστό πρωτύτερα από μένα.
Όνομα: Ανδρόνικος
Ετυμολογία: Από το ουσιαστικό ανήρ και το νίκη και σημαίνει "αυτός που νικά τους εχθρούς".
Δεύτερος κατά σειρά Επίσκοπος Αρσινόης (σημερινή πόλη Χρυσοχούς) έζησε στην Κύπρο κατά τα τέλη του 4ου και αρχές του 5ου αιώνα μ.Χ. Κοιμήθηκε ειρηνικά.

Όνομα: Άριστος
Ετυμολογία: Από το επίθετο άριστος που σημαίνει "ο καλύτερος".
Ο Άγιος Βλάσιος ήταν Επίσκοπος και κοιμήθηκε με ειρήνη.
Όνομα: Βλάσιος
Ετυμολογία: Η αρχαία Ελληνική λέξη ‘βλαισός’ σημαίνει ‘αυτός που έχει στραβά πόδια’. Ενώ η αντίστοιχη της Λατινικής ‘blaesus’ σημαίνει 'ψευδός', ‘τραυλός’. Το πλέον πιθανό είναι να ξεκίνησε σαν παρωνύμιο (παρατσούκλι) πέρασε μετά σαν επώνυμο και κατάληξε όπως πολλά άλλα σαν πρώτο όνομα.
Ο Άγιος Μάρτυρας Συνετός τελειώθηκε διά σπάθης. Ίσως να πρόκειται περί του Αγίου Συνετού, του οποίου η μνήμη τιμάται στις 12 Δεκεμβρίου.
Όνομα: Συνετός
Ετυμολογία: Από την ομώνυμη Ελληνική λέξη που σημαίνει τον γνωστικό και φρόνιμο.
22 Φεβρουαρίου > Αγίου Αρίστωνος του θαυματουργού, επισκόπου Αρσινόης Κύπρου
Δεν υπάρχει Αγία Αριστέα αλλά συνηθίζεται να γιορτάζει στις 22 Φεβρουαρίου του Αγίου Αρίστωνος του θαυματουργού, επισκόπου Αρσινόης Κύπρου. Άλλες δημοφιλείς εορτές είναι η 3η Σεπτεμβρίου του Ιερομάρτυρος Αριστίωνος επισκόπου και η 13η Σεπτεμβρίου του Αγίου Αριστείδου μάρτυρος.
Όνομα: Αρίστη
Ετυμολογία: Από το επίθετο αρίστη και σημαίνει "η καλύτερη".
22 Φεβρουαρίου > Άγιος Αρίστων ο θαυματουργός, επίσκοπος Αρσινόης Κύπρου
Δεν υπάρχει Άγιος Αριστέας αλλά συνηθίζεται να γιορτάζει στις 22 Φεβρουαρίου του Αγίου Αρίστωνος του θαυματουργού, επισκόπου Αρσινόης Κύπρου. Άλλες δημοφιλείς εορτές είναι η 3η Σεπτεμβρίου του Ιερομάρτυρος Αριστίωνος επισκόπου και η 13η Σεπτεμβρίου του Αγίου Αριστείδου μάρτυρος.
Όνομα: Άριστος
Ετυμολογία: Από το επίθετο άριστος που σημαίνει "ο καλύτερος".
22 Φεβρουαρίου > Όσιος Αθανάσιος ο Ομολογητής της Μονής Παυλοπετρίου
Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη από πλούσιους και ευλαβείς γονείς. Σε νεαρή ηλικία προσήλθε στη μονή Παυλοπετρίου όπου εκάρη μοναχός.

Ο Όσιος Αθανάσιος συνδέθηκε διά φιλίας με τον Θεόδωρο τον Στουδίτη και τον Ιωάννη, ηγούμενο της μονής Καθαρών και αγωνίσθηκε υπέρ της Ορθοδοξίας κατά την περίοδο της εικονομαχίας. Επί αυτοκράτορα Λέοντος του Ισαύρου (813 - 820 μ.Χ.) καταδιώχθηκε και αυτός μαζί με άλλους Ομολογητές της πίστεως υπέρ των αγίων εικόνων και εξορίσθηκε.

Κοιμήθηκε με ειρήνη.
Όνομα: Αθανάσιος
Ετυμολογία: Από το α (στερητικό) και το θάνατος και σημαίνει "ο αθάνατος".
Ο Όσιος Γερμανός του Στολομπέν γεννήθηκε στη Ρωσία. Έγινε μοναχός και ασκήτεψε στην έρημο του Αγίου Νείλου στην Στολόμπνα. Κοιμήθηκε με ειρήνη το έτος 1614 μ.Χ.
Όνομα: Γερμανός
Ετυμολογία: Από τη Λατινική λέξη ‘germanus’=ομογάστριος, αυτάδελφος, γνήσιος αδελφός. Σήμερα συνηθίζεται να εννοεί αυτόν που κατάγεται από την Γερμανία.



©2024 names-n-gifts.com - Επικοινωνία